Nieuws

Jonge ondernemer Bas aan de Stegge over succes Invizo

Bas aan de Stegge (30) maakt met zijn bedrijf Invizo kortingsbonnen en giftcards. Sinds kort brengt hij daarnaast boeken uit. In Oost-Nederland introduceert hij nu een slimme waardepas.

DOLF RUESINK 28 juni 2017

Bas aan de Stegge

Wat doe je als De Kortingman?

,,Acht jaar geleden bedacht ik een systeem met kortingsbonnen. Ze worden op lokale schaal uitgegeven met twaalf, zestien of twintig aanbiedingen van winkeliers. De Kortingman, onderdeel van Invizo, opereert in Haaksbergen, Vriezenveen, Rijssen, Nijverdal, Losser, Glanerbrug, Oldenzaal, Almelo, Eibergen en Neede. We verspreiden eerst huis-aan-huis folders. In de weken daarna staan we met een team in de winkelstraten. Dan delen we de kortingsbonnen nog een keer uit. Zo kun je direct naar de kaasboer toe gaan en dat goedkope stukje Edammer kopen.''

En nu een boek over restaurants en koken. Waarom?

,,Ik zag een gat in de markt. Het boek Kijkje in de keuken bevat reportages over 25 restaurants in Twente. Alle chef-koks lichten twee favoriete recepten toe. Het boek is dus zowel interessant voor het uitgaanspubliek als voor hobbykoks. De eerste oplage van 2.500 stuks verkocht ik binnen een paar weken. De tweede druk liep minder. Ik heb nog 1.200 exemplaren op voorraad. Die probeer ik via de boekhandel en mijn website te verkopen.''

En je nieuwste troef?

,,Binnenkort introduceer ik een slimme waardepas. Er zijn inmiddels allerlei pasjes in omloop. Voor je het weet, heb je een dikke stapel kaartjes in je portemonnee. Dat irriteert. Mijn kaart is geldig bij meerdere winkeliers en registreert precies wat je bij de bakker, slager of groenteboer koopt. Achteraf wordt per winkel afgerekend. Per 1 juli zal de waardepas in Twente en de Achterhoek verkrijgbaar zijn.''