Nieuws Groei
The Media Nanny van José Woldring fuseert met Sports Entertainment Group
SEG (Sports Entertainment Group) en The Media Nanny slaan de handen ineen en gaan als één bedrijf verder. Er komt een nieuwe tak binnen het managementbedrijf van topsporters: SEG Artists. The Media Nanny blijft bestaan als losse entiteit.
José Woldring was eerder dit jaar te gast in de Koffie College-serie. Hierboven zie en hoor je hoe ze toen sprak over blijven innoveren tijdens de coronacrisis.
In het persbericht over de fusie zegt Kees Vos, ceo en oprichter van SEG: ,,Er zijn veel redenen waarom ik enthousiast ben over de samenwerking van SEG met The Media Nanny, maar het komt vooral door het ondernemende talent en de geest van José en haar team. Het entertainmentbedrijf dat José de afgelopen tien jaar heeft opgebouwd, past perfect in de groeistrategie van SEG. De PR- en marketingexpertise van het Media Nanny-team zal waarde toevoegen aan het dienstenaanbod van SEG. Ik kan niet wachten tot we gezamenlijk doorgaan met het creëren van nieuwe kansen voor al onze klanten, zowel atleten als artiesten."
Bij José Woldring ontstond het idee om te fuseren vorig jaar na een eerste ontmoeting met Vos. ,,Vanaf de eerste gesprekken die ik met Kees en het team van SEG had, wist ik: dit gaat werken. SEG werkt met een ervaren team van 150 agenten en medewerkers, met buitengewone expertise op elk niveau. Hun unieke manier van aansturen van talenten spreekt mij enorm aan. Als het gaat om talentmanagement, delen we dezelfde visie. Ik kijk erg uit naar het volgende hoofdstuk in mijn carrière en de nieuwe uitdagingen die dat met zich meebrengt ”
Memphis Depay en Martin Garrix
SEG werkt voor 400 topsporters onder wie Memphis Depay, Robin van Persie en wielrenner Dylan Groenewegen. The Media Nanny heeft als klanten Martin Garrix, David Guetta en ID&T. Het nieuwe SEG Artists zal zich concentreren op artiestenbeheer en boekingen, het leveren van PR- en marketingdiensten en het creëren van merkpartnerschappen. De nieuwe divisie binnen SEG wordt opgezet en geleid door Woldring die we nog even belden voor een toelichting.
"Hun unieke manier van aansturen van talenten spreekt mij enorm aan. Als het gaat om talentmanagement, delen we dezelfde visie."
Gefeliciteerd José! We spraken elkaar voor een Koffie College tijdens het hoogtepunt van de crisis. Je dacht toen, deels noodgedwongen, veel na over de toekomst van de branche en jouw bedrijf. Heeft die crisis de doorslag gegeven voor deze fusie?
,,Dankjewel! We waren al een tijd met elkaar in gesprek. En het is voor mij natuurlijk ook een zegen. Veel bedrijven zien juist nu af van fusie of overname, maar voor ons leek het juist wel logisch om door te pakken. The Media Nanny kan nu ook verder groeien.”
Die naam blijft?
,,Ja. We blijven als onafhankelijk bureau werken voor klanten buiten SEG. Maar daarnaast zullen we ook sportklanten van SEG gaan bedienen. Die verbreding zocht ik al een tijdje. We geloven heel erg in de kruisbestuiving tussen sport en entertainment. Er zijn ook veel overeenkomsten in het managen van sporters en artiesten. Het oprichten van SEG Artists stelt ons samen in staat om een dominantere rol in de markt te spelen.”
Hoe neem je zo’n stap?
,,Ik heb veel mensen om me heen gehad die me adviseerden. Ik merkte dat hoe meer mensen ik erbij betrok, hoe onzekerder ik werd en hoe moeilijker het werd om beslissingen te nemen. Wat dat betreft heeft de coronacrisis me teruggebracht naar de basis: wat wil ik zelf? Je eigen gevoel volgen was hierbij key. Steeds als ik met Kees en het team sprak over onze ideeën en plannen, kreeg ik zoveel positieve energie! En zo kwam ik tot deze stap. Ik heb bijna alles in mijn carrière op gevoel gedaan, ook dit. En als bijkomstigheid: inmiddels weet ik ook heel veel over fusies en overnames!”
Levert zo’n fusie jou nu ook geld op, of zit dat vooral in de toekomst?
,,Een beetje van beide, maar ik ga geen uitspraken doen over hoe de deal in elkaar zit. Ik zie dit vooral ook als een stap vooruit en een kans om mezelf verder te ontwikkelen als ondernemer en onderdeel te zijn van een heel bijzonder bedrijf.”