Aangeboden door Teamleader

Branded Content Technologie

De concurrentie op afstand met Teamleaders work management software

Ruim 60.000 ondernemers en hun teams maken dagelijks gebruik van de work management software van Teamleader voor verkoop, werkplanning en facturering. Van IT-bedrijven en marketingbureaus tot loodgieters en bouwbedrijven. Jisse Plaggenborg, partner manager bij Teamleader: ,,Met deze tool zet je concurrenten op afstand.”

Wim Danhof 4 maart 2021

Teamleader drie personen laptop

Work management software heeft in 2020 zijn doorbraak beleefd. Het helpt dienstverlenende organisaties om het traject van Lead tot Cash (factuur) vanuit één tool te managen. Alle relevante informatie is hierdoor niet langer versnipperd over verschillende inboxen, Excelsheets en software. Resultaat: een eenduidig overzicht van de lopende verkoopkansen, projecten en betalingen. En, ook fijn, een haarscherp beeld van hoe je bedrijf commercieel presteert.

Gratis Teamleader uitproberen

Wil jij ook meer doen met minder gedoe? Probeer Teamleader 14 dagen gratis uit.

Wat wordt ondersteund?

Teamleaders work management software focust op bedrijven met twee tot twintig medewerkers. Jisse Plaggenborg duidt het traject dat door de software wordt ondersteund: ,,Het start met een lead die bijvoorbeeld wordt gegenereerd via een formulier op je website. Je volgt de lead op door informatie te bezorgen, te bellen of meetings en demo's in te plannen: je verkooptraject is begonnen. Via Teamleader stuur je je offerte, die online wordt ondertekend. Daarna zet je hem om naar een project dat je ook netjes in Teamleader kunt beheren. Je voert de werkzaamheden uit, gebruikt eventueel een werkbon en tijdregistratie. Vervolgens druk je op de knop en zet je het project om in een factuur, die je kunt uitsturen. Vragen achteraf komen binnen via het ticketsysteem. Teamleader werkt met drie keuzepakketten die in oplopende mate van verfijning deze werkprocessen ondersteunen.”

''Accountmanagers, projectmanagers, creatieven en de mensen van finance kunnen nu op elk moment met dezelfde informatie werken. Dat bespaart tijd, voorkomt ruis en fouten, en het leidt tot snellere en betere dienstverlening''

Jisse Plaggenborg, partner manager Teamleader

Waarom work management software?

Volgens Plaggenborg zorgt work management software voor een meer gestroomlijnde samenwerking binnen organisaties. ,,Accountmanagers, projectmanagers, creatieven en de mensen van finance kunnen nu op elk moment met dezelfde informatie werken. Dat bespaart tijd, voorkomt ruis en fouten, en het leidt tot snellere en betere dienstverlening. Zo neem je een voorsprong op concurrenten. Bovendien kun je in Teamleader direct - ook via tablet - offreren op leads. Een mooi voorbeeld is de bouw. Een consument die een aanvraag doet voor een nieuwe dakkapel ontvangt vaak binnen 24 uur een offerte door partijen die digitaal vooroplopen. Als jij als achterlopende aanbieder dan dagen later reageert, kun je de opdracht vergeten.”

Zelfs bedrijven met up-to-date digitale pakketten voor bijvoorbeeld klantbeheer en projectmanagement, en die factureren vanuit een boekhoudpakket, lopen volgens Plaggenborg het risico om achterop te raken. ,,Deze tools communiceren vaak niet met elkaar, waardoor je informatie - heel omslachtig - in meerdere systemen moet invoeren, wat natuurlijk vaak niet gebeurt. Weer zijn fouten en/of traagheid het gevolg, wat je uiteindelijk merkt in je kosten en omzet.”

De coronacrisis als vliegwiel

Over slim werken gesproken: de coronacrisis blijkt een vliegwiel voor de opmars van work management software. Juist met een tool als Teamleader kunnen medewerkers vanuit huis effectief met elkaar samenwerken. Bovendien heeft Teamleader in februari een tool gelanceerd voor het cashflowmanagement, dat voor veel bedrijven nu van cruciaal belang is. De feature ‘Financiële Forecast’ bekijkt op basis van de openstaande facturen, betaaltermijnen en de lopende abonnementen wat een ondernemer in een periode aan liquide middelen tegemoet kan zien.

Klantverhalen

Tot slot: hoe denken klanten zelf over de work management software van Teamleader? IT- en Digital Agencies en de Bouw zijn enkele sectoren waarin mkb-bedrijven met Teamleader werken. Twee ondernemers delen hun ervaringen:

Digital Agency’s en Marketing

Roy Steenbakkers is directeur van Get Hooked, een full service marketingbureau met veertien medewerkers. ,,Teamleader helpt ons enorm met de digitale ondersteuning van de projectcommunicatie. Zo krijgen we meer grip op onze projecten. Dat is essentieel, want het bedrijf groeit best hard. Hoe meer personeel erbij komt, hoe lastiger het is om iedereen overal bij te betrekken en om rollen en verantwoordelijkheden af te bakenen. Door in Teamleader precies te registreren wie wat doet en hoeveel tijd daarmee gepaard gaat, creëren we overzicht.”

Bouw

Maickel Kinnaer is eigenaar van De Slimme Jongens, een bedrijf dat woningen via één app voorziet van alarmen, camera’s, domotica, elektra-installatie en zonnepanelen. ,,Door gebruik te maken van Teamleader is alle klantinformatie geordend en door elke werknemer te ontsluiten. Wij maken de offerte al in Teamleader op in aanwezigheid van de klant, die hem vervolgens per email ontvangt. Na ondertekening maakt de projectleider in Teamleader een project aan en plant meteen monteurs in. Zij voeren alle arbeidsuren en werkzaamheden in. Een collega zet aan het eind de facturen klaar. Het fijne aan Teamleader is de eenvoud: je pakt de module die je nodig hebt. In een te groot CRM-pakket verdwaal je.”

Gratis Teamleader uitproberen

Wil jij ook meer doen met minder gedoe? Probeer Teamleader 14 dagen gratis uit.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.