Nieuws Marketing

Evy Goessen neemt afscheid van Almelo Promotie: ‘Mooi, heftig en heel veel gedaan’

Mooi, heftig en heel veel gedaan. Zo omschrijft Evy Goessen de drie jaar dat ze directeur was van Almelo Promotie.

Kelly Lubbers 16 december 2015

Evygoessen fransnikkels

Dinsdag had Goessen haar laatste werkdag als directeur van Almelo Promotie. Na bijna drie jaar vertrekt ze uit Almelo om Manager marketing en e-commerce te worden bij Wegter Consumenten in Hengelo. Ondanks dat ze nog vol passie over Almelo praat en haar hart verpand heeft aan de stad vindt de geboren Maastrichtse het tijd voor wat anders. „Ik ben vooral toe aan een nieuwe marketinguitdaging”, vertelt ze. „Ik ga me bezighouden met beleving van tafelen en eten. Ik ben een bourgondiër, dit past bij mij. Bovendien was het een hele heftige job. Directeur zijn van Almelo Promotie vraagt veel, ook privé.162 evenementenIn de afgelopen drie jaar heeft ze vrijwel alle 162 evenementen die jaarlijks op de agenda staan in Almelo bezocht. „Van kamermuziek tot een expositie bij Indigo en van de Ruiterdagen tot de sinterklaasintocht. Ik verbaas me er over wat mensen allemaal voor mekaar krijgen met zo weinig middelen.” Want behalve alle mooie dingen die Goessen meemaakte stonden de afgelopen drie jaar ook in het teken van bezuinigen. Er is steeds minder subsidie voor evenementen, subsidie die Almelo Promotie verdeelt onder de organisaties en wat steevast op veel kritiek komt te staan. „Er is steeds minder geld en er komen meer evenementen bij, dus dan ontkom je er niet aan dat de bijdrage lager wordt”, legt Goessen uit. Onder vuurOok Almelo Promotie zelf kwam onder vuur te liggen en moest de afgelopen jaren geld inleveren. „Daarvoor heb ik heel veel op de barricaden gestaan bij de politiek. Omdat ik geloof in deze stad en het belangrijk is dat het budget voor promotie in stand blijft.”Met dat budget zorgde Evy Goessen met haar team van vijf medewerkers en twee stagiaires onder meer dat er een Uit in Almelo-app kwam, er regelmatig een Almelo Promotiecafé gehouden wordt en er een landelijk televisiecampagne voor Almelo is opgezet. Het budget daarvoor is beschikbaar gesteld door Preston Palace en het Theaterhotel, de campagne is ontwikkeld in overleg met Almelo Promotie. „Het is een enorm succes, de campagne heeft inmiddels 14 miljoen mensen bereikt.” Goessen: “Ik heb in de afgelopen drie jaar heel veel trots en passie voor deze stad gekregen, ik blijf een promotor van Almelo.”