Nieuws Marketing

Grolsch trakteert bierfans op hoofdrol

Rik Nizet 9 april 2015

Plopfilmpje grolsch 335

Bierliefhebbers krijgen een hoofdrol in de jubileumcommercial van Grolsch. Om het 400-jarig jubileum van de Enschedese bierbrouwer op 11 mei te vieren, ontwikkelt Grolsch een eenmalige jubileumcommercial waarin de brouwer met heel Nederland 400 jaar vakmanschap en karakter viert. Vanaf donderdag roept Grolsch iedereen van 18 jaar en ouder op om met een smartphone of camera een korte video te maken van het ploppen (openen) van de iconische Grolsch beugelfles, en deze vervolgens te uploaden op www.400jaarkarakter.nl. Een selectie van deze video's zal in de jubileumcommercial verschijnen die eenmalig op 11 mei 2015 om 21.00 uur integraal vertoond wordt op de meeste Nederlandse televisiekanalen. Met dit initiatief proost Grolsch samen met heel Nederland op haar 400-jarige jubileum, dat gedurende het hele jaar gevierd wordt.

PloptipsOm Nederlanders te inspireren ontwikkelde de bierbrouwer een tutorial video, waarin onder andere tips worden gegeven voor originele locaties waar je de video opneemt en hoe je zorgt voor een maximaal plop-geluid. Video's kunnen tot uiterlijk maandag 27 april om 23.59 uur geüpload worden op de site en gedeeld worden op social media met #400jaarkarakter.