Nieuws Marketing

Guide ID uit Deventer wil met audiotours musea in Amerika veroveren

Het bedrijf Guide ID uit Deventer, gespecialiseerd in audiotours voor musea, gaat in 2016 proberen de museummarkt in de Verenigde Staten te veroveren. Met 700 miljoen museumbezoeken per jaar is de VS in potentie enorm interessant voor het bedrijf.

Van onze redactie 25 november 2015

Oordoppen

Guide ID kan het Amerika-avontuur aangaan dankzij de recente uitverkiezing door het Oranje Handelsmissiefonds. De in totaal tien winnaars worden een jaar lang begeleid door de initiatiefnemers van het fonds: ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken, die hun expertise en ervaring delen.

Tot op heden heeft Guide ID een kleine 130 musea in negen landen als klant: Engeland, Schotland, Ierland, Denemarken, België, Duitsland, Zwitserland, Nederland en Curaçao.

Het bedrijf levert simpele audiohandsets, zogeheten Podcatchers, de bijbehorende software en zenders aan musea. Over enkele jaren verwacht algemeen directeur Frits Polman musea te kunnen helpen met de gerichte verkoop van tickets en catalogi. Guide ID registreert namelijk welke klanten naar een museum komen.