Nieuws Marketing

Haagse kat wereldwijd succes

Christy Dollen 9 december 2015

Gamenomcat1065

Het internet is al veroverd door katten, het mobieltje nog niet. Dat lijkt er nu toch van te komen dankzij het spelletje Nom Cat dat wereldwijd een groot succes is. De Haagse broers Herdjie en Hernan Zhou ontwikkelden het spelletje.

Bij Nom Cat zijn op het beeldschermpje katten, visjes en bommen te zien. Wanneer je een kat aanraakt spert hij zijn bekje open. Het is vervolgens de bedoeling zoveel mogelijk visjes aan de diertjes te voeren, de bommetjes mogen niet in hun bek verdwijnen.

De app is weliswaar een simpel spelletje, maar is inmiddels al ruim 3,2 miljoen keer gedownload én krijgt bijna uitsluitend positieve beoordelingen. "Dat simpele hebben we als basis, dat maakt het juist populair'', zegt Herdjie woensdag in het AD. "Je weet gelijk hoe het moet.'' Het spelletje kwam in mei online.