Nieuws Marketing
Hartje Delft zet centrum van de stad op de kaart
Hartje Delft probeert het centrum van de stad meer op de kaart te zetten. Het collectief van ondernemers bestaat inmiddels een jaar, schrijft het AD.

Vorig jaar rond deze tijd besloten achttien ondernemers in de binnenstad onder leiding van Nawaz en Sheraz Kazmi hun krachten te bundelen. Met één ambitie: het meest karakteristieke winkelgebied van Nederland worden. "We hebben best een ambitieus meerjarenplan", zegt Nawaz Kazmi over de doelstellingen van Hartje Delft.Verbondenheid Maar, vult hij aan, het afgelopen jaar is al een aantal stappen in de goede richting gezet. "Je merkt dat verbondenheid tussen ondernemers en het bieden van een beleving belangrijk zijn nu online winkelen populair is", stelt Kazmi. "De achttien zelfstandigen hebben allemaal iets unieks en we versterken elkaar.We zien dat mensen uit de regio steeds vaker een dagje naar Delft komen." En, wanneer een klant in een van de winkels vraagt om tips, verwijzen de ondernemers naar elkaar. "We kennen elkaar door Hartje Delft nog beter. Er is niet alleen contact met je naaste buren, maar je weet nu ook waarom de zaak verderop ideaal is."Duidelijk profiel De groep van achttien is niet onopgemerkt gebleven bij collega-ondernemers. Zo’n vijftien winkels of restaurants vroegen het afgelopen jaar om aansluiting. "Er is ruimte voor uitbreiding, maar dat moet niet te snel gaan.We willen geleidelijk groeien", stelt Kazmi. Potentiële leden moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. "Zo moet je als zaak een duidelijk profiel hebben. Verder moet je actief betrokken willen zijn bij Hartje Delft", zegt Kazmi. Vooruitblikkend naar volgend jaar, wil Hartje Delft nog meer verbondenheid tussen ondernemers én klanten hebben gecreëerd. "Zo wordt het winkelen hier steeds meer een beleving", besluit hij.