Nieuws Marketing

Instagram en profs-voetballers helpen jonge modezaak

Pepijn van den Brink 26 december 2015

Selfie instagram prof voetballers helpen modezaak deventer

Op een flinke steenworp afstand van V&D in Deventer opende Jemuël Patty nog geen drie maanden geleden zijn winkel in mannenmode: Patti.

Op de hoek van de Broederenstraat en het Broederenplein is de doorloop niet heel groot, toch koos de 27-jarige Deventenaar heel bewust voor die locatie. "Hier zitten alle boetiekjes, dus is dit de beste plek. In de Lange Bisschopstraat lopen weliswaar meer mensen, daar zitten alleen maar grote ketens en de huur is daar ook hoger."

Met zijn winkel richt hij zich op de modebewuste, vrij jonge mannen met een aardig inkomen. Maar zijn klantenkring is een stuk breder "De kleding is hier iets duurder dan bij de H&M of Zara, maar daarvoor krijg je ook betere kwaliteit." In Patti krijgen de klanten een kop koffie en persoonlijke aandacht en advies. "Dat krijg je op internet niet."

Patty heeft nog geen webshop, wel maakt hij van internet gebruik. "Klanten vinden de winkel via Instagram", zegt Patty. Door foto's van kledingsetjes op het account te plaatsen. "Maar ook dankzij profvoetballers die hier komen, die zetten foto's met onze kleding op hun eigen Instagram-account. Daardoor komen hun fans weer.''