Nieuws Marketing

Marketing Friesland in de vrieskist

Van onze redactie 26 november 2015

Friesland marketing 2016 zorgen

Vertegenwoordigers uit de recreatiesector spreken vrees uit over de marketing van Friesland in 2016, omdat er weinig terecht is gekomen van de marketing in 2014 en 2015, meldt Noordblog.

Merk Fryslân, verantwoordelijk voor de regiomarketing, krijgt voor het zogenoemde productplan voor 2016 de handen niet op elkaar. Het productplan is in september besproken tijdens een bijeenkomst van de achterban, bedrijven en overheden. Merk Fryslân schrijft: ,,De aanwezigen hebben het productplan gemiddeld met een voldoende gewaardeerd’’. Voorzitter van de VVV Ameland, Joost Lottgering, reageert “Dan is dat gemiddelde wel naar boven afgerond”.

Financiële steunMerk Fryslân wil voor 2016 subsidie van de overheden in Friesland. Aan de provincie wordt bijna 1,2 miljoen euro gevraagd. Van alle gemeenten samen hoopt Merk op 120.000 euro. De organisatie vraagt financiële steun tot en met 2018. De VVV Ameland moet beslissen over de bijdrage van de gemeente Ameland aan Merk Fryslân. Lottgering ziet 2014 en 2015 als ‘verspilde jaren’ voor de Fryslân-Marketing.

BemoeienFokko Eybergen van de Stichting Regiomarketing en Toerisme Noordoost-Friesland zegt dat Merk Fryslân er niet klaar voor is. “Het is november. Mensen beginnen binnenkort hun vakanties te boeken. Maar de site van Merk is nog niet goed gevuld.”