Nieuws Marketing
Amsterdams techbedrijf Marvia opent Amerikaanse hoofdkantoor in Portland
Het Nederlandse techbedrijf Marvia gaat een Noord-Amerikaanse hoofdkantoor openen in Portland, Oregon. Door de forse groei op deze markt is volgens topman Joep Donders de tijd rijp om beter aanwezig te zijn op de Amerikaanse markt.

Portland staat bekend als ‘Silicon Forest’ vanwege zijn historie van technologie en innovatie. Foto: Unsplash
Marvia, het vanuit Amsterdam ontwikkelde SaaS-platform (Software as a Service) dat gespecialiseerd is in oplossingen voor lokale marketing-automatisering, is een van de snelst groeiende Nederlandse spelers in marketingtechnologie, kortweg MarTech. Onder de ruim 80.000 gebruikers in 89 landen bevinden zich wereldmerken als Domino's Pizza, ZEISS, Doctors of the World en Toyota.
Lees ook: Peter Sprenger (Techonomy): 'Corona brengt digitale transitie naar hoogste versnelling'
Joep Donders, ceo van Marvia: ,,Met ons huidige Noord-Amerikaanse klantenbestand en de exponentiële groei die we doormaken, was het tijd voor een uitbreiding van onze aanwezigheid op de Amerikaanse markt. We bouwen daar nu aan een team om onze klanten en partners beter te ondersteunen."
Lokale marketing
Christopher Brown, een veteraan in MarTech en marktontwikkeling, zal leiding geven aan het nieuwe kantoor. ,,Het Marvia-platform biedt een elegante oplossing voor een veel voorkomende uitdaging voor marketingteams tegenwoordig, namelijk hoe je lokale marketing effectief kunt beheren en toch de centrale controle over de merkidentiteit kunt behouden”, zegt Brown. ,,Ik ben verheugd om voort te bouwen op het succes van Marvia en hun expansie-inspanningen in Noord-Amerika te leiden.”
"Met ons Amerikaanse klantenbestand en de groei die we doormaken, was het tijd voor een uitbreiding op deze markt"
Culturele match met 'Silicon Forest'
Portland staat bekend als het ‘Silicon Forest’ vanwege zijn rijke geschiedenis op het gebied van technologie en innovatie. Voor deze uitvalsbasis is gekozen op basis van verschillende factoren, ,,waaronder de rijkdom aan ervaren talent om uit te putten en een goede culturele fit voor Marvia”, aldus Donders.
Naast directe verkoopactiviteiten kijkt Marvia ook naar de mogelijkheden om nieuwe samenwerkingsverbanden aan te gaan met creatieve bureaus, merkadviesbureaus en andere aanbieders van oplossingen, zoals ook al met succes gebeurt in Europa.
Christopher Brown leidt de Noord-Amerikaanse tak van Marvia.