Nieuws Marketing

Rijssense gaat strijd aan met dure poptickets

RIJSSEN - Linsey van Rijn is het zat. Kaartjes voor het concert van Adèle die meer dan duizend euro kosten, dat kan toch niet waar zijn? En wat helemaal belachelijk is: het bedrijf dat ze voor die prijzen verkoopt is een dochteronderneming van Ticketmaster, de officiële ticketverkoper. Zo worden popfans opgelicht, vindt Van Rijn. Ze begon een Facebookactie en heeft inmiddels al zo’n 600 medestanders.

Van onze redactie 14 december 2015

Concertkaartjes ANP

Zaterdagavond mocht ze op tv in het consumentenprogramma Kassa! uitleggen waarom ze met de actie is begonnen. Van Rijn spreekt uit eigen ervaring: „Ik ben geen concertganger maar wilde al heel lang naar Adèle. Natuurlijk weet je dat je kans loopt dat je buiten de boot valt als je een kaartje gaat kopen en dat gebeurde ook. Maar toen ik daarna kaartjes tegen echt buitensporige prijzen tegenkwam op de website van Seatwave heb ik Ticketmaster gewaarschuwd. Ik dacht dat Ticketmaster wel zou ingrijpen maar wat bleek: Seatwave is hun dochterbedrijf! Ik kan me niet voorstellen dat dit Adèles bedoeling is.”

FacebookactieVan Rijn ontdekte vervolgens dat dit al een aantal jaren speelt, dat er vaker tegen geprotesteerd is maar dat niemand het initiatief neemt voor een oplossing. Dus is ze een Facebookactie begonnen om dergelijke foute constructies te verbieden en alle fans een eerlijke kans op kaarten te bieden. De Facebookpagina ‘Boycot Ticketmaster & Seatwave’ had vrijdagavond bijna 200 leden. Door de publiciteit op de website van deze krant en Kassa! verdrievoudigde dat.

Van Rijn wil via de pagina bewijsmateriaal verzamelen over de verwerpelijke praktijken van Ticketmaster. Verder wil ze politici bewegen om te kijken of de wetgeving hierover kan worden aangepast. Ze wil doorgaan tot haar doel bereikt is: eerlijke ticketprijzen voor iedereen.

Foto: ANP