Nieuws Marketing

Schoonheidssalon voor hipstermannen

Tom van der Meer | Foto: Sandra Peerenboom 2 december 2015

Schoonheidssalonhipstermannenkapper1065

Een jaar of vier geleden begon de kentering, zo merkte Pascal van Lith, eigenaar van de dinsdag geopende Kings Barbershop aan de Kruisstraat in Den Bosch. "Voorheen had ik wel eens een bruidegom die ik moest scheren, maar het hield bij één keer per maand wel op. Maar het aantal mannen met baarden stijgt snel." Hij houdt zijn mannen- en vrouwenkapsalon in Maaspoort, maar stort zich in het centrum volledig op de nieuwe doelgroep.

"Zie het als een mannelijke schoonheidssalon, zonder vrouwelijk opsmuk. Daar houden de hipstermannen van", zegt de goed bebaarde ondernemer. Ook mannenkapper Adrie van Zuijlen van Up to Date aan de Citadellaan stort zich op de trend. In zijn winkel een kast vol baardbenodigdheden en ouderwets scheerschuim. Een behandeling van een behaarde kin duurt al snel een halfuur. Met warme doeken om de huid en haren zacht te maken. "Het is een heel ritueel", zegt Van Zuijlen. 'Ik ga elke drie weken'De 28,95 euro voor een behandeling vindt hij dan ook niet veel. Zijn klanten ook niet. "Ik ga elke drie weken", zegt Ronald Kupers vanuit de kappersstoel van Up to Date. "Ik doe het niet voor de trend. Ik begon met een sikje en voor ik het wist was het een grote baard." "Je kunt het ook niet goed thuis scheren", stelt Johnny Brok, die als een van de eersten in de speciaal in Dallas gemaakte kappersstoelen van Kings Barbershop mag plaatsnemen. "Je moet de randen goed laten bijhouden, want het groeit ontzettend hard."