Nieuws Marketing
‘Tien keer wippen voor een euro!’: deze ondernemer heeft vakantiehit met condoomreclame
Jongeren kunnen deze vakantie een Bob-luchtbed winnen door nuchter te blijven en goedkoop seks hebben met supergoedkope condooms. Ondernemer Bert Hesselink is het brein achter de opvallende en succesvolle Medikamente-campagnes met een dikke, vette knipoog.

Beeld: Shutterstock
Als er ooit een prijs in het leven wordt geroepen voor ondeugende reclame-uitingen moet Bert Hesselink serieus rekening houden met een nominatie. De eigenaar van Medikamente Die Grenze is geen ondernemer die zijn geld uitgeeft aan saaie advertenties. Is het niet de prijs van zijn producten die de consument laat stralen, dan is het wel de creatieve wijze waarop Bert zijn producten aanprijst, aldus het AD.
De truc die hij ooit bedacht om van zijn voorraad pepernoten af te komen, was een klassiek voorbeeld van zijn strategie. Nadat Sinterklaas het land uit was, werden de pepernoten als rendierkeutels onder de aandacht gebracht van met name de Duitse klanten. Die zijn niet zo bekend met pepernoten, maar weten nu ook dat Rentierköttel prima smaken.
'Wie het aandurft een ritje op de bijzondere fiets te maken, belandt in een virtuele wereld en eindigt op een feestje waar alcohol en drugs worden gebruikt'
'Het beste cadeau voor de vakantie: tien keer wippen voor een euro!'
Met de vakantie in aantocht komt Bert met een opmerkelijke aanbieding voor iedereen die goed voorbereid op stap wil. Een pakje condooms LifeStyle-classics voor slechts één euro. Een korting van 87 procent. ‘Het beste cadeau voor de vakantie’, meldt Bert, ‘Tien keer wippen voor een euro!’ Wel jammer dat niet vermeld wordt of deze condooms ook geschikt zijn voor het tegelwippen. Nog een kleine tip voor de kopers: check voor gebruik wel de uiterste houdbaarheidsdatum.
Het campagneteam van ‘Rijden zonder Invloed’ meldt zich zaterdag 8 juli weer op Het Hulsbeek, een recreatiepark in Oldenzaal. Tussen 13.00 en 20.00 uur staan ze met een 3D-Tripping Bike op het terrein van de recreatieplas. Wie het aandurft een ritje op deze bijzondere fiets te maken, belandt in een virtuele wereld en eindigt op een feestje waar alcohol en drugs worden gebruikt. Afhankelijk van wat er precies is gebruikt, ervaart de fietser op de terugweg wat de gevaren zijn van rijden onder invloed.
Lees ook: Cor Hospes: ‘Met storytelling maak je van je klanten fans’
Maakt kans op een ‘gigantisch’ Bob-luchtbed
Met behulp van een aangesloten scherm kunnen de vrienden en vriendinnen indirect ervaren hoe gevaarlijk dit kan zijn. Uiteindelijk moet deze trip jongeren het belang van een Bob (bewust onbeschonken bestuurder) doen inzien. Wie een afspraak maakt met het campagneteam om niet te drinken, een Bob aan te wijzen of alternatief vervoer te regelen, maakt kans een ‘gigantisch’ Bob-luchtbed te winnen.
Hoop dat het campagneteam genoeg van deze lokkertjes bij zich heeft, want het belooft zaterdag een hete en dorstige dag te worden. Resteert alleen de vraag hoe ze het gedrag van de potentiële Bob’s gaan controleren. Op basis van goed vertrouwen of hebben ze daar ook een digitaal hulpmiddeltje voor bedacht?
Lees ook: 'Stap uit de copy-paste ratrace. Zo maak je betere reclame-uitingen'