Video Storytelling
Met het juiste verhaal seks uit de taboesfeer: zo pakt Audrey van Ham (Christine le Duc) dat aan
De erotiekwinkelketen Christine le Duc zag de omzet het afgelopen jaar bijna verdrievoudigen. Het bedrijf moest noodgedwongen inzetten op de webshop en dat bleek een succes. Met Audrey van Ham aan het roer. Tijd om haar uit te nodigen in de keuken van Cor Hospes voor de laatste aflevering van Broodje Verhaal.
Dit is aflevering 9 (de laatste) van Broodje Verhaal, onze videocast-serie met storytelling-expert Cor Hospes, waarin een ondernemer tijdens het bereiden van een lunch letterlijk de ingrediënten van zijn ondernemersverhaal deelt. Wat wil hij bereiken en waarom? Welke obstakels moet hij daarbij zien te overwinnen? Niet onbelangrijk in de keuken: wat bereidt hij van de lunchkaart? En: welke boodschap wordt er op de koelkast geplakt?
Sinds 53 jaar is Christine le Duc actief op de 'spannende markt', zoals Audrey van Ham dat uitdrukt terwijl ze net binnen is in de minstens zo spannende keuken van storytelling-expert Cor Hospes. Belangrijk deel van het succesverhaal is adviseren en taboes doorbreken, geeft de ceo aan. ,,Daarnaast vind ik het leuk om ons verhaal vanuit een vrouwelijk perspectief neer te zetten en dat het interessant blijft voor koppels. Dat laatste staat buiten kijf.''
De persoonlijke missie van de ondernemer, ook in coronatijd? Een leuker seksleven voor de Nederlander. ,,In die zin dat mensen er opener over zijn, er vaker over praten. Op die manier komen ze er achter hoe ze een zo leuk mogelijk leven kunnen leiden en daar hoort seks absoluut bij'', vertelt Van Ham terwijl er een aanvang wordt gemaakt met de bereiding van de Ceasar-salade.
''Ineens kwamen huisvrouwen met 'Fifty Shades of Grey' onder hun arm bij onze winkel in Groningen binnenwandelen. Of we de speeltjes uit dat boek hadden''
Van jonge student tot ceo van een succesvol bedrijf in de erotiekproducten
De Christine le Duc-topvrouw legt gastheer Hospes uit hoe het zo ver is gekomen, van jonge student tot ceo van een succesvol bedrijf in erotiekproducten. Een markt die best wel lastig is, zo meent Van Ham. ,,Klopt, hoewel we online wel vooroplopen in deze branche.'' Toch moesten en moeten er nog steeds taboes worden doorbroken, hoewel het steeds beter gaat. Ook een beetje dankzij de stoute Fifty Shades of Grey-boeken en -films. ,,Ineens kwamen huisvrouwen met dat boek onder hun arm bij onze winkel in Groningen binnenwandelen. Of we de speeltjes uit dat boek hadden. Van die balletjes, vaginaballetjes.''
Terwijl de eieren steeds harder koken praten Van Ham en Hospes over de verhalen die van Christine le Duc een succes maken. Hoe haal je de producten voor meer gezelligheid in de slaapkamer uit het lacherige sfeertje? En hoe ga je om met de belevingswereld van de consument? Fysiek en online en van 18 tot 85 jaar oud? En waarom juist Le Duc in plaats van een groot online warenhuis? ,,Je kan natuurlijk naar Amazon gaan en door tweeduizend vibrators ploegen. Of je komt bij ons langs voor persoonlijk advies zodat je het beste bent geholpen.''
Lees ook: Christine le Duc-ceo na beste jaar ooit: 'Vrouwen hebben 40 procent meer lingerie gekocht'
Gepeperde ondernemersadviezen van de Christine le Duc-topvrouw
Nog meer rode oortjes? Van Ham heeft spannende ondernemersverhalen en -ervaringen die je moet horen en waar je zelf als ondernemer misschien ook veel aan hebt. En natuurlijk, het kan nog heter. Met pepers. Want ook aan de ceo de uitdaging om een hap te nemen uit een gele peper en direct drie ondernemerstips te delen met ons. Tipje van de sluier, deze topondernemer is niet voor een kleintje vervaard. Blijf dus vooral tot het einde toe kijken naar deze aflevering van Broodje Verhaal.
Lees ook: Dit kan storytelling voor jouw bedrijf betekenen: kijk mee met deze Broodje Verhaal-video's