Nieuws Marketing

Twents winkelaanbod: wat wil je niet missen?

Bijzondere boetiekjes en speciaalzaken ten spijt: zonder een Action is het al gauw misse boel in een stad. Vier lezers die voor de Twentsche Courant Tubantia op pad mochten om inkopen te doen voor Sinterklaas, roemen de speciaalzaken maar waarderen de prijsvechter des te meer. Vanwege de knutselspullen en de haarlak.

Van onze redactie 24 november 2015

Winkelen Vrouwen Shoppen Thinkstock

‘De grote ketens zijn zo voorspelbaar’Naam: Estelle Vultink Leeftijd: 45 jaar Woonplaats: Boekelo Mist in de stad: Kleine, bijzondere winkeltjesWil zeker niet missen: Bertus Workel

„Ik mis de sjeu in Enschede. Ketens genoeg, maar die zijn zo voorspelbaar. Ik mis de kleine winkeltjes zoals bijvoorbeeld een winkel met alleen maar leuke jurkjes. Of een winkel met in het midden van de winkelruimte een speelhoek waar mijn zoon van vijf zich kan vermaken. Ik mis ook een eetwinkel met kant-en-klaar gezond, biologisch eten waarbij je zelf je 'doggybag' kunt vullen.

Ik hou van winkels waar je echt als klant wordt behandeld en de verkopers alle tijd voor je hebben. Dat zie je wel bij Piet Zoomers en bij Open32. Daar kom ik regelmatig. Het verloop onder het personeel is niet groot. Ik ken de verkopers en zij kennen mij. Dat is prettig. Winkelen in Enschede is nogal onpersoonlijk. In Boekelo vind ik eigenlijk alles wat ik in Enschede mis: gezelligheid en persoonlijk contact. Zelfs bij de supermarkt.”

‘Een strik erop en je hebt een mooi cadeau’Naam: Ria Weinreder Leeftijd: 46 Woonplaats: Almelo Mist in de stad: V en D Wil zeker niet missen: De Action

„De Action is voor mij onmisbaar. Ik ben gek op knutselen, samen met mijn dochter Daisy. Voor goedkope knutselspulletjes ben je bij de Action aan het goede adres. Ze hebben veel aanbiedingen. Ideaal voor mensen met een klein budget. Ik koop er bijvoorbeeld verf en lak, maar ook cadeautjes voor verjaardagen van de familie, voor sinterklaas en spullen voor de kerst. Dan haal ik een spotgoedkoop bakje, dat ik vul met kleine cadeautjes of een bloempje. Een strik erop, en je hebt een mooi persoonlijk cadeau.

Als Daisy jarig is, koop ik als traktatie voor de klas leuke bekers. Daar stop ik kleine cadeautjes in. Dan nog ben ik nog geen vijf euro kwijt. Voor kleding ga ik naar H&M of C&A. Daar heb ik laatst nog een mooi jurkje met sneeuwvlokjes gekocht voor Daisy.”

‘Ik mis een mooie, luxe schoenenwinkel’Naam: Henriëtte Koenderink Leeftijd: 61Woonplaats: HaaksbergenMist in de stad: Een mooie schoenenzaakWil zeker niet missen: De Action

„Haaksbergen heeft mooie modewinkels, zoals bijvoorbeeld Hesselink-Mode. Daarvoor hoef je echt niet naar de grote stad. Wat ik in Haaksbergen mis, is een mooie, luxe schoenenwinkel. We hadden zo’n winkel, maar die is er niet meer. Nu hebben we alleen nog Schuurman, maar mijn maat schoenen is daar niet te koop. Ik heb namelijk hele smalle voeten en schoenmaat 38 en daarvoor moet ik dus bijvoorbeeld naar Borchert in Enschede.

Ik hou van winkelen en loop graag door het centrum. Dan ga ik winkel in, winkel uit. Ik ga ook graag naar de Action. Daar kom ik wel een keer in de week. Ik koop er van alles: haarwax, vaatdoekjes, spuitbussen met verf, noem maar op. Eén winkel hoeft er van mij niet te komen in Haaksbergen, dat is de Lidl. We hebben al genoeg supermarkten hier. De Lidl zou alles kapot maken.”

‘De Upperside vind ik een mooi concept’Naam: Jasmijn ter Maat Leeftijd: 36Woonplaats: EnschedeMist in de stad: winkel voor trendy speelgoedWil zeker niet missen: De Upperside

„De Upperside vind ik een geweldige winkel. Je kunt er heerlijk een broodje eten, binnen of buiten. Er zijn volop natuurlijke, biologische producten te koop en waanzinnige unieke en eigentijdse spullen die je ergens anders niet ziet. Het is een mooi concept: veel kleine, jonge ondernemers bij elkaar in een pand. De ondernemers hebben veel ideeën en maken op deze manier een mooie start op de arbeidsmarkt. Het is ook een mooie plek in de stad.

Vlakbij zit een pop-up-store en de Winkel Scooter. Als shopaholic kom ik hier graag. De stad zit al vol met grote commerciële winkels zoals Primark, H&M en Hema. Ik mis nog een winkel met trendy speelgoed waar kinderen het speelgoed kunnen uitproberen. Ouders kunnen dan lunchen in het cafeetje, waar verstandelijk gehandicapten zelfgemaakte spullen verkopen.”

Hart voor Uw Stad is een commerciële campagne van De Twentsche Courant Tubantia voor de middenstander en heeft als doel de lokale ondernemers te steunen. De verhalen in het kader van deze actie worden journalistiek onafhankelijk gemaakt.

Foto: ThinkstockProfielfoto's: Annina Romita