Crispijn de Koning

Verum

Op zijn 24ste had Crispijn de Koning zijn twee bedrijven al verkocht. Maar hij is geen ondernemer geworden om zo vroeg mogelijk op zijn lauweren te kunnen rusten. Juli 2020 lanceerde hij met Erik Messemaker het merk Verum, een warme drank die de traditionele koffiecultuur op zijn kop moet zetten. Verum Drinks richt zich in eerste instantie op kantoren en horecaplekken waar veel zakenmensen komen. De toekomstdroom? Dat er dagelijks op de talloze werkplekken zoiets ontstaat als een vast Verum-momentje.

Vul hieronder je e-mailadres in zodat we je een bevestigingslink kunnen mailen.
Erik Crispijn Verum concurrent koffie 1

Waarom genomineerd?

Het mag geen verrassing heten: jonge ondernemers hebben vaak een streepje voor bij De Ondernemer waar het aandacht betreft. De Koning en Messemaker zijn van die ondernemers. De twintigers gaven ook hun 2020 toch nog glans dankzij een uiterst innovatief drankje dat moet gaan concurreren met koffie. Pardon? Koffie? Het favoriete bruine vocht van vele Nederlanders. Zeker, met Verum kan dat best wel eens gaan lukken. Gedegen aanpak, slimme marketing. Crispijn de Koning lukte het al 'ns met Westlander Bier waar hij ook een hit van wist te brouwen. En o ja, Verum stopt niet bij de landsgrenzen. Volgend jaar moet er in de VS en Scandinavië ook Verum worden gedronken. De Koning: ,,Daar is de markt voor alternatieve koffies groter en werken sachets erg goed. Nederland is meer een cupjes-land. Daarom lanceren we hier in december koffiecups met een nieuw recept, waardoor je het verschil met gewone koffie niet meer proeft.”