Joep Groenink

Mr.Bowmont

Vanuit zijn kantoor in het centrum van Den Bosch is Joep Groenink druk bezig met het bouwen van een succesvol en internationaal actief zwembroekmerk. De merknaam van de stijlvolle herenzwembroek: ‘Mr.Bowmont’. Momenteel is zo’n tachtig procent van de klanten afkomstig uit de Benelux. Toch ziet de ondernemer steeds meer zwembroekkopers vanuit alle hoeken van planeet aarde. Van China tot Zuid-Afrika en van de VS tot Australië. Daar moet je volgens Groenink slim mee omgaan. Want wanneer het hier winter is, is het ergens anders volop zomer.

Vul hieronder je e-mailadres in zodat we je een bevestigingslink kunnen mailen.
Joe Mr Bowmont zwembroeken kantoor

Waarom genomineerd?

2020 zou het jaar van de grote internationale doorbraak van deze Brabantse ondernemer worden. En toen kwam de coronacrisis. Echter, wat blijkt? Het huidige jaar blijft een positief memorabel jaar dankzij het uitgekiende ondernemerschap van Groenink. Online scoort het zwembroekmerk erg goed en dankzij slimme social media-inzet is het zomerse kledingstuk 365 dagen per jaar een hit in alle uithoeken van deze planeet. De twintiger is hoe dan ook een alleskunner, zo lijkt het. Letterlijk van niets in je eentje een succes maken. Groenink: ,,Omdat ik de financiële middelen niet ter beschikking had ben ik zelf alles gaan onderzoeken en uitvinden. Denk aan het creëren van producten, maken van designs, bouwen van een website, reizen boeken voor fotografie, in werking zetten van online marketing tot en met het inpakken en wegbrengen van pakketten naar het dichtstbijzijnde PostNL punt. Het was een echte one man-show.’