Jordy Cobelens

TW Steel

Waar zijn vader Ton het creatieve brein is achter het grootste horlogemerk van Nederland, is Jordy Cobelens de commerciële motor. Op veertienjarige leeftijd zette hij zijn eerste salesnetwerk op. Sinds de oprichting van TW Steel in 2005 heeft Cobelens de horlogewereld - op z'n zachtst gezegd - opgeschud. Het bedrijf produceert grote polshorloges met een diameter van 40 tot 50 millimeter. Met zijn geloof in het merk, een onderscheidend, kwalitatief product en uitstekende marketing is een groeiend en internationaal TW Steel-netwerk ontstaan.

Vul hieronder je e-mailadres in zodat we je een bevestigingslink kunnen mailen.
TW steel jordy cobelens

Waarom genomineerd?

Check de site van het horlogemerk en je leest het: 'als ceo van TW Steel en onverschrokken ondernemer is Jordy Cobelens de commerciële kracht achter het merk. Met zijn hartstochtelijke geloof in het product en een aanstekelijk enthousiasme creëert hij een groeiend en internationaal TW Steel-netwerk. Deze Ernst & Young Emerging Entrepreneur of the Year 2011 heeft één missie: horloges verkopen die iets extra's toevoegen aan het leven van de dragers.'

Bewijs dit jaar was er onder meer in de vorm van een heus e-sporthorloge, ontwikkeld in samenwerking met BLAST. Het is Jordy die binnen retail en e-commerce branding tot een kunst heeft verheven en dat keer op keer vertaald naar verkoopsuccessen - en het is Jordy die het telkens weer lukt top-ambassadeurs aan zich te binden; van David Coulthard, Valentino Rossi, Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell tot aan Kelly Rowland.
Overigens kan hij eenvoudig onderling ondernemerstips met zijn vrouw Lena uitwisselen. Zij is eigenaar van Le Olive, de succesvolle startup dat zich richt op gepersonaliseerde kimono's.