Sophie Kahn

AUrate

Sophie Kahn begon haar studie in Amsterdam, studeerde af aan Princeton en werkte bij verschillende grote corporates. Vanuit haar functie als director of strategy bij het wereldberoemde modehuis van Marc Jacobs nam Kahn een groot risico door te starten met haar eigen sieradenmerk: ‘AUrate’. De sieraden kopen kan offline of in een van de drie AUrate-winkels in New York. Elke winkel is te vinden in een totaal andere wijk die steeds weer een ander type vrouw symboliseert. De winkel in Williamsburg trekt vooral een jong hipsterpubliek aan, een tikkeltje underground. De winkel in de Upper East wordt meer bezocht door een chique publiek en in Soho zie je veel toeristen, een wat bredere groep, de winkel bezoeken.

Vul hieronder je e-mailadres in zodat we je een bevestigingslink kunnen mailen.
A Urate Sophie wand

Waarom genomineerd?

Nederlandse ondernemers met succesverhalen van over de grens. We zijn er dol op. Zeker wanneer het gaat om de States. Kahn werkt samen met businesspartner Bouchra Ezzahraoui vanuit The Big Apple verder aan haar sieradenimperium dat wereldberoemde klanten als Kendall Jenner, Meghan Markle en Heidi Klum heeft. Waar Kahn met AUrate zeker ook mee voorop loopt, is de marketingkant die volgens haar echt anders kan. ,,Nog te vaak wordt er vanuit branding niet direct naar de dragers van de sieraden, de vrouwen, gecommuniceerd. Altijd weer de man die iets voor zijn vrouw koopt. Wij misten het gevoel van empowerment. Het gevoel dat een sieradenmerk je hart verovert. Dat merk was er niet. Dat moest anders, vonden Bouchra en ik.’’ Simpel gezegd: de vrouwen voegden hun woorden bij de daad en groeiden in 2020 nog groter op geheel eigen wijze. Kahn haar volgende ambitie? De nieuwe Cartier.