Willem Kors

Leentjes Poeder Pret

Marleen Hemmer-De Haan en Willem Kors zetten binnen een jaar een winstgevend product in 1.500 supermarkten: Leentjes Poeder Pret, gekleurde poedersuiker voor op de pannenkoek. Suiker staat niet bovenaan de lijst gezonde producten, integendeel. Dus Leentjes Poeder Pret moest een product worden met alleen natuurlijke kleurstoffen. Het is gezoet met planten (spirulina) en vruchten zoals zwarte bessen en appel. Een ‘funproduct’ dat serious business is geworden.

Vul hieronder je e-mailadres in zodat we je een bevestigingslink kunnen mailen.
Poedersuiker original

Waarom genomineerd?

Vaak komen de leukste en meest simpele ideeën op de meest alledaagse momenten opzetten. Poedersuiker in vrolijke kleurtjes, zo logisch - dat wij het niet bedacht hebben. Inmiddels zijn de vrolijke pannenkoekversierders niet meer uit de supermarkt en van de eettafels af te slaan. En: daar bleef het niet bij. Merkextensies volgden elkaar op, met telkens weer slimme marketing én: verkoopsuccessen. Het is duidelijk: ook in 2020 hadden Hemmer-De Haan en Kors goud in handen. En ja, de ondernemers gaan naar het buitenland om uit te breiden. ,,Dan denken we in eerste instantie aan de buurlanden, Duitsland en België. Misschien Frankrijk en de UK. We hebben ook gesprekken met een Amerikaanse keten en in de UK heb je National Pancake Day, dus er zijn genoeg leuke kansen.''