Fokke de Jong

Suit Supply

Fokke de jong suit supply

1973

Fokke de Jong

Als rechtenstudent begon Fokke de Jong in 1999 met het verkopen van betaalbare klassieke maatpakken, gemaakt van Italiaanse stoffen. Door de pakken direct door Europese en Aziatische ateliers te laten maken, bespaarde hij op productiekosten. Hij verkocht de pakken eerst online, daarna ook op een fysieke winkel waar de pakken vermaakt kunnen worden. De Jong koos geen luxe, maar vooral een strategische locatie: in een brugrestaurant boven de A4, op een plek waar veel zakenmensen voorbijkwamen. Door betaalbare locaties te kiezen, bleef er bovendien meer geld over om te investeren in kwaliteit en personeel.

Ondernemer met pakken van 'Armani-kwaliteit'

In twintig jaar tijd groeide het bedrijf uit tot een wereldwijd merk met 125 winkels, van Europa tot het Midden-Oosten en de VS. Dat The Wall Street Journal in 2012 schreef dat zijn pakken van Armani-kwaliteit waren, gaf het imago van Suit Supply veel naamsbekendheid. Daar helpen ook de provocerende reclamecampagnes bij, waarmee het bedrijf de aandacht eens in de zoveel tijd gegarandeerd op zich te vestigen.

Foto: ANP