Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt

Pieter Pot

Een online supermarkt met 30.000 man op de wachtlijst, nee het gaat niét over die grootgrutters van die leuke karretjes. Jouri Schoemaker en Martijn Bijmolt zijn met Pieter Pot nog nét wat minder groot, maar groeien in 2020 als kool. En dat met een product dat pak een beet tien jaar geleden nog geassocieerd werd met geitenwollesokken-types: duurzaam boodschappen doen, producten krijg je in een glazen pot thuisbezorgd, en na gebruik gaan die flessen weer retour. De boodschappen-thuisbezorger-in-glazen-potten weet het niet alleen qua imago een doorslaand succes te maken, ook investeerders geloven heilig in het glazen product van Schoemaker en Bijmolt. Begin november werd door een aantal investeringsfondsen 2,7 miljoen euro op de Pieter Pot-rekeningen bijgeschreven. En dat wordt gebruikt om de business verder op te schalen, eerst landelijk en dan wordt al over de landsgrenzen gekeken. Een andere teller dan de financiële maakt misschien wel het grootste verschil voor Bijmolt en Schoemaker: in de eerste anderhalf jaar zijn 121.318 eenmalige verpakkingen bespaard dankzij hun glazen potten.

Pieter Pot jouri schoemaker martijn bijmolt