Podcast

Elske Doets openhartig in podcast met Twan Huys over nieuw boek Bloei

In een openhartige podcast met Twan Huys spreekt Elske Doets over haar nieuwe kijk op economische voorspoed. Bloei in plaats van groei is het thema van het nieuwe boek van de zakenvrouw – met de gelijknamige titel Bloei – dat vanaf 20 juni verkrijgbaar is.

Elskedoets bloei boek twanhuys

Van onze redactie 18 juni 2020

Elske Doets wandelt graag en kwam op het idee om Twan Huys mee op pad te vragen nadat ze zijn boek over wandelingen had gelezen. Het klikt, en samen wandelen ze door de bossen bij Bergen, de woonplaats van Elske Doets. De podcast is daarmee een digitaal alternatief voor een reguliere boeklancering die als gevolg van de coronacrisis niet kan doorgaan.

In de podcast van ruim veertig minuten horen we hoe Twan Huys en Elske Doets verzeild raken in een dialoog over groei, bloei en het zakendoen in deze tijden van crisis. In haar nieuwe boek Bloei schetst Elske Doets de contouren van een economie in de ‘volgende fase’ die levensgeluk niet langer als een bijproduct van welvaart beschouwt, maar als de absolute kern.

Elske Doets neemt tijdens de wandeling geen blad voor de mond. Zelf erkent ze kwetsbaar te zijn met Doets Reizen, haar op Noord-Amerika gericht reisbureau, maar ook is ze kritisch op de wijze waarop de KLM zich uit de nesten probeert te werken.

Lees ook: Koffie College (9/10): Hoe toerisme-expert en Zakenvrouw van het Jaar Elske Doets voorbij de coronacrisis kijkt

Het zijn de studenten van haar eigen Young Lady Business Academy die Doets hebben geïnspireerd tot het schrijven van haar nieuwe boek. ,,Zij hebben mij de ogen geopend en me doen inzien dat niet alles kan worden opgelost met groei."

De ideeën en energie van de getalenteerde Young Ladies – die uitgebreid aan het woord komen – neemt Elske Doets als leidraad. ,,Ik keer me in dit boek niet tegen het verschijnsel groei, maar tegen het automatisme van de nadruk op groei. En tegen de eenzijdigheid van die nadruk".

Elske Doets: Bloei. Een nieuw scenario voor groei. Uitgeverij Business Contact. € 19,99. Het boek is in de winkels en onder meer hier online verkrijgbaar.

Via deze linkis de podcast te beluisteren.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details