Aandachtstrekkers
In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.
Waar ligt de sweetspot van jouw lokale onderneming?
27 januari
Lokaal ondernemer en ben je op zoek naar de 'sweetspot' van je bedrijf? En is het verstandig een webshop te beginnen als je alleen lokaal of regionaal actief bent? Vragen, vragen, vragen. Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels zouden geen Aandachtstrekkers zijn wanneer ze niet met antwoorden en adviezen komen in hun altijd weer inspirerende gelijknamige podcastserie.
Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan
20 januari
Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.
Snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect
6 januari
Ook in dit nieuwe jaar werpen Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels regelmatig hun licht op alles dat met (neuro-)marketing te maken heeft. In 2022 gaat het duo gestaag door met hun uiterst informatieve en amusante podcastserie. In deze aflevering: hoe maak je jouw website als ondernemer zo betrouwbaar mogelijk en laat je de consument steeds weer met een goed gevoel op de site terugkomen?
Flitsbezorging: zo speel je als ondernemer in op bezorging in 10 minuten
23 december
Hoe zijn we eigenlijk beland van het wekelijkse rondje boodschappen in de supermarkt, naar thuisbezorging binnen tien minuten? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hebben het in deze aflevering van Aandachtstrekkers over flitsbezorging. Welke kant gaan we op, hoe ziet die toekomst eruit en hoe kun je daar als ondernemer op inspelen?
Herd mentality: waarom Bitcoin, vegan en alcoholvrij bier nu wel cool zijn
16 december
Herd mentality. Pardon? Herd mentality, het thema waar Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels uhm... Aandacht aan besteden in deze aflevering van de gelijknamige podcastserie. Wat de term betekent voor ondernemers en welke lessen er uit te trekken zijn, je weet het na een klein halfuur inspirerend luisterplezier.
Hoe belangrijk is naamsbekendheid voor je onderneming?
10 december
Hoe belangrijk is de naamsbekendheid van jouw onderneming? Het liefst bij een zo groot mogelijk publiek of is bekend zijn bij een relatief kleine groep consumenten verstandiger? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels verschillen er over van mening. Maar Wessels heeft een missie: Ariëns iets enthousiaster maken over het belang van een grote(re) naamsbekendheid.
Waarom grote bedrijven succesvoller kunnen zijn door zich te profileren als klein bedrijf
23 november
Wat is het voordeel van een heel groot of juist heel klein bedrijf? En hoe kun je daar slim mee spelen in je marketing? Je hoort in de dertiende aflevering van de podcastreeks Aandachtstrekkers dat er niks mis mee is je bedrijf kleiner of juist groter voor te doen dan het is. ,,Dat kun je best een beetje faken.”
Kun je als bedrijf succesvol zijn zonder online reviews?
18 november
Bestaat jouw onderneming over een jaar nog als je geen reviews verzamelt? Die vraag staat centraal in de twaalfde aflevering van podcastreeks Aandachtstrekkers. Veruit de meeste bedrijven hebben geen reviewstrategie en lopen daardoor achter de feiten aan. Terwijl een klantbeoordeling vragen (en krijgen) een kleine moeite is als je het slim aanpakt.
Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers
2 november
In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.
Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden
25 oktober
Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!
De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf
18 oktober
Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?
Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms
11 oktober
Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.
Producten 'gratis' verkopen: wanneer opvallende acties werken
4 oktober
Hoe creëer je online bakken met aandacht voor je bedrijf of product? Op die vraag willen consumentenpsycholoog Patrick Wessels en investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW Michel Ariëns het antwoord vinden in de podcastserie Aandachtstrekkers. In deze aflevering gaan zij in op de (on)zin van limited editions, merch drops en 'gratis' producten.
Kortingsacties, stuntprijzen en topaanbiedingen: wat hebben jij en de consument daar nou echt aan?
15 september
In de aanbieding. Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels zijn te horen in deze zeer inspirerende en informatieve aflevering 6 van Aandachtstrekkers. Waarom deze podcast zo boeiend is? Het draait dertig minuten lang om prijzen, kortingen, aanbiedingen en meer. Online en offline. De psychologie en de marketing achter de belangrijkste vraag voor elke consumerende Nederlander: wat kost dat nou?
Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data
7 september
Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.
'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'
26 augustus
Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.
Voordelen en valkuilen van online adverteren op social media: dit moet je weten
18 augustus
In de podcastserie Aandachtstrekkers bespreken Michel Ariëns (investeerder in startups en oprichter van online marketingbureau .CREW) en Patrick Wessels (consumentenpsycholoog en Raad van Advies-lid) online trends. Ze koppelen het aan de psychologie van de klant en ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. Ditmaal draait het om data. Data waarmee je veel specifieker kunt adverteren gericht op de juiste doelgroep. Tips? Advies? Achtergrond? Niet afwachten, luisteren maar…
Sociaal en verrassendonline verkopen? Het kan en de Aandachtstrekkers weten hoe
18 augustus
In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog en Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant en ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In deze tweede podcast draait het om de online winkelstraat. Wat kunnen online ondernemers doen om de digitale ervaring van de consument beter te maken? Kortom, alles over social selling.
Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?
18 augustus
In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.