Thijs Talks
In zijn rol als bondscoach, gaat Thijs van Dijk op zoek naar zijn elftal van topmarketeers die zich weten te onderscheiden in deze competitieve industrie. Ontdek hoe de allerbeste marketeers in de wedstrijd zitten en welke strategie zij gebruiken.
Dorkas Koenen (cmo Rabobank): 'Wij doen niet aan purpose-marketing, wij zíjn purpose'
8 november
Al vijf jaar lang is Dorkas Koenen de Chief Marketing Officer van Rabobank. Een echt zwaargewicht die een doorslaggevende rol speelt bij de huidige visie van de bank: ‘Growing a better world together’. In de nieuwe podcast van Thijs Talks spreekt hij over zijn visie op marketing en talentontwikkeling.
Trix van der Vleuten (Philips): 'Fout is niet fout, het is goed om ervan te leren'
29 oktober
Het marketingelftal van Thijs van Dijk is bijna compleet. In de twaalfde episode van de podcastserie is Trix van der Vleuten te gast. Tot een half jaar geleden was zij cmo Northern Europa van fastfoodketen KFC, inmiddels is zij overgestapt naar Philips Domestic Appliances. Ze spreekt over lef en de kracht van divers samengestelde marketingteams.
Thecla Schaeffer (Tony's Chocolonely): 'Haal inspiratie niet uit het vak, kijk verder'
11 mei
Het marketingelftal van Thijs van Dijk is eindelijk compleet. Nou ja... Bijna dan. Eerst deze aflevering van Thijs Talks beluisteren. In de elfde episode van de podcastserie is Thecla Schaeffer te gast. Sinds 2019 is zij cmo van het inmiddels wereldberoemde slaafvrije chocolademerk Tony's Chocolonely. Welke nog vrije plek op het marketingveld is voor haar vrijgehouden? En waarom? Verder: wat kunnen we leren van deze marketingexpert? Heeft ze nog niet te missen adviezen en tips? Je hoort het in deze podcast!
Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak vast, steeds weer’
26 april
Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.
Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'
13 april
Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''
Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'
7 april
Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''
Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels
30 maart
De zevende aflevering van Thijs Talks gemist? In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk in gesprek met Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie bij Auping. Op welke positie stelt hij haar op? Luister en laat je inspireren. ,,Ik heb geen lijstje met gouden regels.''
Margriet de Kroon (YoungCapital) in Thijs Talks: het volwassen verhaal van de jonge speler
26 maart
In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk tijdens de zesde aflevering van Thijs Talks in gesprek met Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital. Op welke positie stelt hij haar op? ,,We groeien groter. We moeten nu ook echt serieuze verhalen gaan vertellen.''
Wat je kan leren van marketingtopper Martijn Delahaye (AFAS)
13 januari
Vinden, veroveren en verrassen is zijn lijfspreuk. In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk tijdens de vierde aflevering in gesprek met Martijn Delahaye, directeur marketing & communicatie bij AFAS Software. Op welke positie stelt hij Delahaye op in zijn elftal van marketingtoppers en waarom?
Maarten Roomer: waarom de Mobiel NL-topman in het marketingelftal thuishoort
13 januari
In de jacht op zijn ultieme marketingelftal gaat marcom-expert Thijs van Dijk tijdens deze aflevering in gesprek met Maarten Roomer, marketing director bij mobiel.hl. Op welke positie stelt hij Maarten op in zijn elftal van marketingtoppers en waarom?
Bram van Campenhout (Fairphone): zo blijf je in de smartphone industrie je concurrentie voor
13 januari
Dit is de allereerste aflevering van Thijs Talks, Marketing Is Topsport. Marcom-expert Thijs van Dijk gaat op zoek naar zijn ideale marketingelftal. Te gast was Bram van Campenhout, Head of Partner Sales & Channel Marketing bij Fairphone.
Wat drijft en inspireert Iris Schenk, Marketing Manager van Buddha To Buddha?
13 januari
'Omarm het leven' is het levensmotto van sieradenmerk Buddha to Buddha. Marcom-expert Thijs van Dijk ging tijdens Thijs Talks in gesprek met Iris Schenk van Buddha to Buddha. Welke positie krijgt Iris in Thijs zijn ideale marketingelftal en waarom?
13 januari
In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk dit keer in gesprek met Fleur Hofstra, Marketing Manager Benelux van sportmerk PUMA. Op welke positie stelt hij haar op?