Aangeboden door Tele2

Nieuws Regio

28 locaties en 6000 klanten; hoe Dokter Bosman groeit met slimme technologie

Dokter Bosman groeide in twaalf jaar naar 325 medewerkers en 28 locaties verspreid over de Randstad. Jaarlijks bedient het bedrijf 6000 klanten van psychologische zorg. Succesgeheim? Persoonlijk klantcontact met hulp van slimme technologie.

De Ondernemer 25 juli 2019

Dokter Bosman 1

'Dank voor uw bericht. We nemen binnen vijf dagen contact met u op', las Michiel Bosman op een website van een zorginstelling. ,,Dat is geen klantcontact anno 2019 in de psychologische zorg”, zegt de oprichter van Dokter Bosman. De klant van nu wil snel en persoonlijk geholpen worden, al helemaal in de psychologische zorg waarin klanten een urgente hulpvraag kunnen ervaren.

Dokter Bosman levert psychologische zorg voor kinderen en volwassenen. Het bedrijf heeft 325 medewerkers, 28 locaties en ziet 6000 nieuwe klanten per jaar. Dokter Bosman staat hoog aangeschreven op Zorgkaart Nederland. ,,Dit jaar hebben we 20 procent meer aanmeldingen dan vorig jaar”, zegt Bosman in een video-interview met De Ondernemer.

Persoonlijk klantcontact en slimme technologie

Onderdeel van dat succes is de klantcontact-strategie van het bedrijf. Ingrediënten zijn persoonlijk klantcontact en slimme technologie. ,,Onze klanten zijn de Google-generatie. 99 procent van de aanmeldingen gaat online. Maar na aanmelding krijgen ze een telefoontje van één van onze vriendelijke psychologen van ons klantcontactcentrum in Amersfoort. We willen dat de klant een eenduidig verhaal krijgt als hij de eerste keer opbelt.”

Dokter Bosman gebruikt veel video-conferencing voor informatieoverdracht tussen medewerkers. ,,Daardoor neemt het kennisniveau toe en gaat de kwaliteit van zorg acuut omhoog. Dat zorgt weer voor tevreden klanten.”

Constant aan de knoppen draaien

Ook het klantenportaal van Dokter Bosman is een belangrijke peiler voor goed klantcontact. ,,Veilige communicatie met de klant is essentieel vanwege de privacy. Aan de andere kant moet de veilige communicatie niet zo ingewikkeld worden dat mensen geen gebruik van het systeem maken. Dat betekent constant aan de knoppen draaien: hoe maken we het makkelijker voor de klant en behandelaar om elkaar te vinden?”

Bosman geeft andere ondernemers mee: ,,Zorg dat mensen echt iemand in je organisatie te spreken krijgen en zich niet een nummertje voelen. Als ze zich een nummertje voelen, krijg je 1 ster op Google en die ene ster staat er voor altijd. Maar als je het goed doet, krijg je enorm commitment van je klant. Mond-tot-mondreclame is de beste marketing.”

Wilt u ook het maximale halen uit (telefonische) bereikbaarheid en uw klanten een goede ervaring bieden? Dan is onberispelijke bereikbaarheid een must! Tele2 biedt voor iedere ondernemer en onderneming de best passende oplossing. Kijk voor meer informatie op onze website of neem direct contact met één van onze adviseurs door te bellen met 0800 - 1242. Wij helpen u graag verder!