Nieuws Regio

Digitaal denken als een startup

Het internet heeft veel te bieden. Om de concurrentie voor te blijven is het belangrijk dat ondernemers bij digitalisering denken als een start-up. Durf te experimenteren en risico's te nemen.

De Ondernemer i.s.m. Ben Woldring 19 april 2017

Zo hoeft het tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend te zijn dat u een bedrijfswebsite heeft. Misschien bereikt u uw doelgroep veel beter via Facebook, Instagram of Twitter. Door te experimenteren komt u er vanzelf achter.

Olievlek

Ik zie de laatste tijd bijvoorbeeld steeds meer bootcampclubs op social media. Deze sportondernemers zijn heel slim. Na een avondje sporten in het park maken ze een foto van de hele groep. Deze foto zetten ze op Facebook, Instagram en Twitter. De deelnemers reageren daarop of delen het bericht. Het resultaat? Het bericht verspreidt zich als een olievlek, waardoor zich snel nieuwe klanten aanmelden.

Deze ondernemers weten precies waar hun doelgroep zit en hoe ze hun bedrijf in no time kunnen laten groeien. U hoeft helemaal niet te investeren in een dure website. Zet de technologie in die er nu is en u zult merken dat uw bedrijf snel toe is aan een volgende stap. Succes!