Advertorial van Ebury

Nieuws Regio

Hoe deze tassengroothandel zijn groei financierde

Met de verkoop van reiskoffers en tassen liet tassengroothandel Dugros de omzet de afgelopen jaren flink groeien. Dit is hoe de groothandel internationale groei behaalde en valutarisico’s afdekte.

Dugros | Foto: Dugros 27 juni 2018

Bas Duifhuizen Dugros Ebury

Dat Bas Duifhuizen (49) in de tassen zou belanden was geen uitgemaakte zaak. In zijn jeugd was school niet aan hem besteed en aan leren had op z’n zachts gezegd een hekel. Op de markt met groente en fruit leerde hij wel snel. Hij begon verkopen te begrijpen en kreeg omgaan met mensen onder de knie. Na verloop van tijd stopte hij met werken op de markt en besloot in de winkel van ‘pa’ te gaan werken.

Markten

Toch bleef de markt lonken. Samen met een oudere broer, nu verantwoordelijk voor een bekend tassenmerk, begon hij met de verkoop van tassen op de markt. Die werden in het begin gewoon uit de winkelvoorraad van vader gehaald. Samen zwierven zij het hele land door op jaarmarkten, nachtmarkten en weekmarkten.

“De verkoop ging geweldig. Er werden partijen gekocht en complete magazijnen leeggereden”, zegt Bas Duifhuizen. Toch waren de aantallen zelfs voor de gebroeders te groot en moest er doorverkocht worden. Dat was de basis van de tassengroothandel.

Ebury heeft de expertise en het platform om ondernemingen te ondersteunen in hun internationale expansie. Klik hier voor meer info en om contact op te nemen.

De groothandel gaat door het leven onder de naam Dugros. De groothandel levert vanuit Oud-Beijerland aan o.a. grootwinkelbedrijven. “Vandaag de dag worden er met ruim 30 medewerkers elke dag topsport bedreven”, aldus Duifhuizen. Iedere dag worden er inkopen gedaan in Azië en worden klanten beleverd vanuit het distributiecentrum. Tegenwoordig gaan leveringen zelfs de landsgrenzen over naar landen in Europa en daarbuiten.

De ervaring die Duifhuizen op de markt heeft opgedaan kwam nu van pas. “Je kunnen verplaatsen in de klant, weten wat zij zoeken blijkt cruciaal te zijn. Samen met een design & marketing team komt Dugros tot de juiste producten en presentatie. Met de eindconsument centraal”, zegt hij.

Ook de partners in India en China groeiden met Dugros mee, door een jarenlange relatie plukten ook zij ook van de groeiende omzet. “Ook door hen is er geïnvesteerd in goede en veilige productielocaties die geregeld ook bezocht worden door onze medewerkers en Europese klanten.”

Liquiditeit

Liquiditeit is cruciaal voor internationaal zaken doen met grote afnemers en door de enorme groei en het aantal nieuw klanten is dit niet altijd intern op te vangen. Waar de gebroeders Duifhuizen voorheen gebruik maakten van de bank, zijn ze nu klant bij de financiële dienstverlener Ebury. Ebury vangt de grootste financiële klappen en valutaschommelingen op. Via Ebury kunnen ze inkopen laten voorfinancieren en zijn ze ingedekt tegen valutarisico's. “Ebury is er altijd als je ze nodig hebt en stelt je in staat om snel te kunnen schakelen bij een grote order. Op die manier hoeft een levering geen kostbare vertraging op te lopen.” Ebury helpt organisaties op verschillende manieren bij het overbruggen van de barrières die bij internationaal handelen komen kijken. Ebury biedt valutadiensten en handelsfinanciering aan.

Ebury heeft de expertise en het platform om ondernemingen te ondersteunen in hun internationale expansie. Klik hier voor meer info en om contact op te nemen.