Aangeboden door Tele2

Nieuws Regio

Klantcontact met uiteenlopende doelgroepen? Zo pakt Wielewaal dat aan

Deelnemers, het thuisfront, stakeholders en 900 voornamelijk jonge vrijwilligers; 'vakantiebedrijf' de Wielewaal onderhoudt klantcontact met uiteenlopende doelgroepen. Interim-directeur Marieke de Jong vertelt in dit video-interview hoe ze dat in goede banen leiden.

BRAM DE VRIND | VIDEO: GODFRIED DE VRIES 19 juli 2019

Wielewaal tele2 vakantiebedrijf video

Wilt u ook het maximale halen uit (telefonische) bereikbaarheid en uw klanten een goede ervaring bieden? Dan is onberispelijke bereikbaarheid een must! Tele2 biedt voor iedere ondernemer en onderneming de best passende oplossing. Kijk voor meer informatie op onze website of neem direct contact met één van onze adviseurs door te bellen met 0800 - 1242. Wij helpen u graag verder!

Wielewaal is vakantiebedrijf, zorg- en vrijwilligersorganisatie in één. De stichting geeft mensen met een beperking 'even pauze' met een vakantie of activiteit. Vorig jaar verkocht Wielewaal 432 vakantieplaatsen, 1409 deelnemersplaatsen voor logeerweekenden en 1834 dagen voor kinderthemaweekenden. De Hilversumse stichting werkt met een budget van 2 miljoen euro.

Elke doelgroep een eigen benadering

Het bedrijf heeft klantcontact met verschillende doelgroepen. Van vakantiedeelnemers tot stakeholders zoals fondsen en verzekeraars. Hoe communiceer je het beste klantcontact met deze diverse doelgroepen? ,,Elke doelgroep vraagt een eigen benadering”, zegt interim-directeur Marieke de Jong.

Zo zet Wielewaal videocalls in om op persoonlijke, maar ook tijdseffectieve manier wijze met de stakeholders contact te houden. Zo'n call bespaart de deelnemers reistijd, maar heeft toch een persoonlijk karakter. ,,Een conference call maakt de relatie net wat warmer dan het gewone telefoontje met mobieltje aan de oor.” Voor de communciatie met de vrijwilligers, vaak 20 tot 24 jaar oud, is WhatsApp het belangrijkste kanaal. ,,Korte lijntjes zijn heel belangrijk.”

Hulp van slimme technologie

Slimme technologie helpt Wielewaal bovendien om het klantcontact te verbeteren. De nagelnieuwe website is daar onderdeel van. ,,Daarop kunnen deelnemers zichzelf aanmelden, hun vakantie uitzoeken, gegevens inkloppen, dieetwensen aangeven en de betaling doen. Zo hebben we ervoor gezorgd dat er aan een aanmeldtraject geen weken meer vooraf gaan”, aldus De Jong.