Advertorial van Texton Armstrong

Nieuws Regio

Meer winst en plezier met Thexton Armstrong

Je wordt ondernemer omdat je een droom wilt verwezenlijken, omdat je iets goed kunt of een geweldig product in huis hebt. Feit is dat je vaak heel persoonlijk bij jouw bedrijf betrokken bent en daar wil je maximaal van genieten, ook financieel. Toch sijpelt er vaak ongemerkt veel winst weg. Daar is een scan voor.

Mark Litjens | Foto: Herman Stover 18 september 2018

Thexton Armstrong lekkage scan

Thexton Armstrong, afkomstig uit Australië en Nieuw Zeeland, is sinds 2011 met tientallen franchisenemers in Nederland aanwezig en begeleidt mkb- ondernemers om het plezier in hun werk hoog te houden en de winst te maximaliseren. Hiervoor ontwikkelden de oprichters van Thexton Armstrong de zogenaamde Winstlekkage scan, een (kosteloze) analyse die duidelijk maakt waar winst 'weglekt' of waar mogelijk meer winst te vinden is.

Altijd ruimte

Of het nu goed gaat met een bedrijf of niet, er is altijd ruimte om te verbeteren of te groeien. ,,Daar helpen wij ondernemers bij, onder andere met onze unieke scan. Na een intakegesprek weten wij of de Winstlekkage-scan iets oplevert voor de ondernemer. Dat gaat overigens niet alleen om winst, maar ook over werkplezier en tijdsbesparingen", zegt Michiel van de Watering, directeur van Thexton Armstrong Van de Watering in de Utrechtse Heuvelrug / Vallei & Rijn.

Samen met twee collega's, die net als Van de Watering een schat aan ervaring hebben als ondernemer, begeleidt hij ondernemers in dit proces: waar staat een bedrijf en waar wil de ondernemer naartoe. Wat is het doel van de ondernemer?

Verbetering

Van de Watering: ,,Werken met de Winstlekkage-analyse toont aan waar verbetering mogelijk is. Van daaruit werken wij verder. Dat is niet zomaar in een paar weken bekeken. Onze begeleiding duurt vaak wel een jaar of langer en lost winstlekkages van gemiddeld acht procent op. De scan zelf is kosteloos en geeft vooral aan wat er te verwachten valt. De uren die wij vervolgens maken, worden meer dan terugverdiend door de winsttoename. In feite verdienen wij onszelf terug".

Prijsbeleid

De redenen waarom ondernemers winst, werkplezier en tijd laten weg- lekken, zijn legio. ,,Vaak heeft het te maken met prijsbeleid. Wij gaan heel diep in op kostprijscalculatie en na- calculatie, omdat dit de kern is waarop je moet sturen. Niet op je winst of jaar- rekening. Je moet weten wat iets kost en wat dit oplevert. Daarnaast vergelijken wij omzetten en werkwijzen van gelijksoortige bedrijven die beter scoren. Dit levert motivatie op om aan de slag te gaan met Winstlekkage."

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Thexton Armstrong. www.winstrealisatie.coach