Innovatie

Bart Snijders (Sprints & Sneakers): ‘Growth mindset is ons DNA’

Aangeboden door Sprints & Sneakers
'Ik ben juli 2017 met Sprints & Sneakers gestart om bedrijven zowel strategisch als tactisch te ondersteunen bij hun groei, maar zélf wil ik dat ook', stelt Bart Snijders. Foto: Marco Bakker/De Ondernemer.
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Bart Snijders staat in de dagelijkse kring om de komende dag door te nemen. De Holy Huddle is op deze vrijdagochtend al om 08.00 uur om eind van de dag vroeg te kunnen afsluiten met een borrel. Op andere dagen van de week is deze stand-up om 09.30 uur, vertelt Snijders even later als hij uit de kring is gestapt.

,,Onze mensen opereren als ontwikkelteams van software, die vaak ook in sprints werken. Bij ons zijn het groeiteams, bestaande uit verschillende disciplines als user experience designers, developers en marketeers. Elke ochtend staan de leden van een team bij elkaar voor het bord. Hoe gaat het? Wat zijn je top drie prioriteiten van de dag? De reden is dat we van elkaar weten wat we aan het doen zijn en kunnen we elkaar ergens bij helpen. We willen namelijk geen tijd verspillen aan dingen die geen impact maken.”

'Samen er voor zorgen dat de klanten kan groeien'

Deze ongebruikelijk wijze van werken zegt iets over de cultuur binnen Sprints & Sneakers. ,,Het is samen ervoor zorgen dat de klant kan groeien,” gaat Snijders verder. ,,Daarom geloof ik in het bouwen van teams. Er wordt hier enorm veel geïnvesteerd in kennis. Elke vrijdag werken we niet voor klanten, maar investeren in het beste worden dat we doen. Het geeft ons de kracht om andere wegen te bewandelen. We krijgen dit gelukkig ook vaak terug van klanten, dat we ze blijven verrassen met nieuwe en effectieve methodes voor groei.”

Lees verder onder de advertentie

Growth mindset is ons DNA. Ik geloof niet in klussen binnenhalen en dan kijken of je daar mensen voor gaat aannemen. Je loopt dan achter de feiten aan

10X regel van Grant Cardone

Om aan complexe projecten bij grote ondernemingen te kunnen werken moet Sprints & Sneakers volume krijgen, weet Snijders. Om die reden nam hij eerder dit jaar online marketingbureau Linkbundle over vanwege specifieke expertise op het vlak van Google, werd in Antwerpen samen met een investeerder gestart en worden zelfs in dit coronatijdperk nieuwe werknemers aangenomen.

,,Ik ben juli 2017 met Sprints & Sneakers gestart om bedrijven zowel strategisch als tactisch te ondersteunen bij hun groei, maar zelf wil ik dat ook”, hij stopt zijn zin, haalt adem en gaat verder. ,,Zelf groeien was al duidelijk vanaf het begin en door middel van overnames gaat dat sneller. Growth mindset is ons DNA. Ik geloof niet in klussen binnenhalen en dan kijken of je daar mensen voor gaat aannemen. Je loopt dan achter de feiten aan. Elke maand nemen we daarom een nieuwe collega aan. Het betekent dat we met elkaar moeten zorgen dat we voldoende werk hebben. Het betekent dat we iets meer risico lopen."

,,Volgend jaar wil ik verdubbelen, richting de veertig werknemers en het jaar daarop richting de negentig. Ik ben een voorstander van de 10X Rule van Grant Cardone. Je moet jezelf tienmaal hogere doelen stellen dan je denkt te kunnen bereiken. Als je dat doet, ga je anders denken, andere beslissingen nemen.”