Met de overname van de skylounge wil Ramzy bijdragen aan het behalen van de doelstellingen van de gemeente Amsterdam omtrent toerisme en een positieve stempel drukken op de stadsontwikkeling. Het gemeentebeleid is vandaag de dag namelijk gericht op het uitdragen van een hernieuwd imago van de stad en het aantrekken van hoogwaardige bezoekers. Kort gezegd: minder massatoerisme en meer kwalitatieve bezoekers.
Lees ook: Corona en ‘hotelfobie’ drijven ketens in handen van investeerders
Nieuwe skylounge heet Ventuno
Volgens Ramzy betekent de opname van Ventuno in het portfolio een nieuw tijdperk voor de Ramzy Group. ,,Ventuno is de nieuwe naam voor de hoogste skylounge van Amsterdam. Daarnaast bouwen wij op de 22ste verdieping de hoogste tv-en podcaststudio van Nederland van waaruit we onze nieuwe visie op de stad gaan communiceren. Wij willen het voortouw nemen in de ontwikkeling van de branche en de stad samen met onze partners, de gemeente Amsterdam en andere betrokkenen."
Dertig jaar geleden begon Ramzy senior met het exploiteren van zijn eerste horecazaak: een doodgewone Nederlandse snackbar nabij het Rembrandtplein. Drie decennia later is de Ramzy Group door slim ondernemen uitgegroeid tot een bekende speler binnen de Amsterdamse horeca- en hospitalitybranche.