Media

Groeien met ontbijtgranen: Valentijn van Santvoort (Holie) in De Ondernemer Live

Holie-oprichter Valentijn van Santvoort Holie-oprichter Valentijn van Santvoort Foto: Holie Foods
Holie-oprichter Valentijn van Santvoort Foto: Holie Foods
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Na een carrière als strateeg bij onder meer HAVAS, Media.Monks en VICE, stapte Valentijn van Santvoort in 2019 in bij Holie Foods. Zijn ultieme droom was om een eigen ‘challenger brand’ in de markt te zetten: een merk dat de gevestigde orde laat zien dat het anders kan. Zijn doel? Een positieve impact maken op het leven van mensen. Holie doet dat inmiddels door klimaatpositief te ondernemen met lokaal geproduceerde 100 procent suikervrije granola. Daarnaast is het bedrijf ook al een aantal jaar B-corp-gecertificeerd.

Je vindt de ontbijtgranen en repen van Holie bij vrijwel alle grote Nederlandse supermarktketens en flitsbezorgers in Nederland en België. Ook internationaal liggen er plannen: voor groei kijkt Van Santvoort naar het Verenigd Koninkrijk. Misschien wel hét land als het gaat over ontbijtgranen. Om het VK en daarna Europa te veroveren lanceerde Holie eind vorig jaar een plan én crowdfundingcampagne. Hoe Van Santvoort wil blijven groeien en innoveren en welke lessen hij onderweg heeft geleerd, is de rode draad van het gesprek van dinsdag.

Lees hieronder verder.

Lees verder onder de advertentie

Bedrijfsgegevens gekopieerd

Wat doe je als je erachter komt dat twee ondernemers uit Roemenië je naam én propositie kopiëren en gebruiken voor hun eigen bedrijf? Het overkwam Levi van Wijngaarden en zijn bedrijf Prodos Marketing. Hoe ga je hiermee om? En niet onbelangrijk: wat zijn je mogelijkheden? Levi vertelt.

Je vader in dienst

Bij een familiebedrijf is gebruikelijk dat vader, zoon en soms zelfs de kleinzoon samenwerken. De jongste van de drie komt dan als laatst in het bedrijf. Andersom hoor je bijna nooit dat een ondernemer zijn of haar vader in dienst neemt. Toch deed Riley van Loo het. Hij vertelt waarom vader René op de loonlijst staat van bedrijfsverlichting.nl. Maar hoe zorg je voor een goede samenwerking, zonder dat de familiebanden daaronder lijden?

Lees verder onder de advertentie

Pitch: E-Tuk Factory

Menig ondernemer herkent het probleem van de zero-emissie-zones: kan je met je (oude) dieselbus nog wel een stadscentrum in? E-Tuk Factory zegt de oplossing te hebben voor duurzaam goederenvervoer in steden met hun elektrische tuktuk. Maar om snel te groeien is er geld nodig. Ceo Jeroen Bulk pitcht zijn bedrijf.

De Ondernemer Live beluister je dinsdag 10 september van 11.00 tot 13.00 uur via de website van New Business Radio.

Lees verder onder de advertentie