Blog Nico Dijkshoorn

Nico Dijkshoorn weet het zeker: hij wil de sinaasappelmachine van het internet worden

'Island Hoppen', maar dan in Nederland zonder last te hebben van zuurruikende Griekenland-hippies? Citroenenboer met citroenen bomvol pitten? Een site met alle informatie over Maxime, de ex-openbaar masturberende dochter van Martien Meiland? Nico Dijkshoorn is zoekende. Zoekende naar het ultieme businessmodel, zo blogt hij.

Nico Dijkshoorn 26 juli 2021

Sinaasappelen sap achtergrond blauw

Nico Dijkshoorn wil met Allesoverniets de sinaasappelmachine van het internet worden. 'Ik denk aan allesoverdekleurtjesvanvaatwasmachinetabletten.nl en allesoverpatatjeoorlogzonderuitjes.nl.' Foto: Shutterstock

Eergisteren wilde ik alles over Katwijk weten. Te lang wist ik niets over Katwijk en die leemte wilde ik vullen. Ik tikte 'Alles over Katwijk’ in en hopla: daar was de website al. Ik praat u even kort bij: in het Additioneel Kanaal is vrijdagavond tussen Katwijk en Rijnsburg, nabij de Sandtlaanbrug, een woonboot gezonken. Zwembad Aquamar gaat voortaan voor gezond. Donderdagavond ontving de nietsvermoedende Blondi van der Woude, uit handen van burgemeester Cornelis Visser, de Erepenning van de gemeente Katwijk.

Daarna wilde ik alles weten over urologie. Pang, daar was de website al. Ik weet nu alles over een niet ingedaalde teelbal. Het onderwerp interesseerde mij zo dat ik zocht op allesoveringedaaldeteelbal.nl, maar die site bestaat nog niet. En daar begon de potentiële ondernemer in mij te kriebelen.

,,Vooral Maxime, de ex-openbaar masturberende dochter van Martien Meiland, die zelf racistische kamerverlichting verzamelt, kan er wat van"

Was dat niet iets voor mij? Ik wil zo graag, net als alle andere wanhopige mensen, iets ondernemen, maar ik weet niet wat. Steeds als ik een leuk idee heb blijkt iemand anders het al te doen. Enkele weken geleden maakte ik, midden in de nacht, Tanja wakker. ‘Ik weet het’, zei ik. ‘Ik word een citroenenboertje. Zo ga ik ook heten. De Citroenenboer. Hele stukken land vol met een unieke citroen. Mijn citroen is juist niet pitloos. Je knijpt en dan voel je dat sap door je vingers stromen en dan blijven de pitten tussen je vingers hangen. Lekker gevoel. Dat moet een begrip worden. Even langs de Citroenenboer. Ik heb ook al een goede catchy zin voor het reclameblok: ‘Wie heeft er nog behoefte aan een hoer? Vruchtenvlees vol met sap bij de Citroenenboer.’

Tanja draaide zich om. ‘Is al gedaan. Die man heette de King Citrus. Niks geworden. Failliet in vier maanden. Zelfmoord gepleegd naast een sinaasappelboom.’

Daarna bedacht ik weer iets anders wat een ander al had gedaan. ‘Island Hoppen, maar dan in Nederland. Dus geen last van die zuurruikende Griekenland-hippies, nee wij vervoeren alleen frisgewassen mensen naar verlaten booreilanden.' Tanja: 'Is al gedaan, tussen Schiermonnikoog en Texel. Vijf klanten in 8 jaar.’

Lees ook: De zorgen van Nico Dijkshoorn over zijn 'drie dagen anarchie': Lowlands

Iedereen die alles wil weten over de familie Meiland is bij Nico Dijkshoorn aan het verkeerde adres

Maar dit, de koning worden van allesover-websites, dat is nog niet gedaan. Mijn plan is om alles waar nog geen allesover-website bestaat een eigen allesover-website te geven. Ik wil die sites hyper-specifiek laten gaan over zeer obscure zaken.

Iedereen die alles wil weten over de familie Meiland is bij mij letterlijk aan het verkeerde adres. Daar heb ik geen zin in, om dat allemaal bij te gaan houden, voor welk product een van de Meilandjes nu weer reclame maakt. Vooral Maxime, de ex-openbaar masturberende dochter van Martien Meiland, die zelf racistische kamerverlichting verzamelt, kan er wat van. Op Instagram staat ze haar blozende hoofd iedere avond weer met een andere vochtregulerende crème in te smeren. Tijdens het kijken mompel ik de bijsluiter van het product: ‘Pas op, te veel van deze crème kan blijvende domheid veroorzaken.’

Ik zit ook niet te denken aan allesoverbadmintonshuttles. Natuurlijk is dat iets voor een grote doelgroep mensen en uiteindelijk moet er voor die mensen een site komen, maar ik ga hem niet maken. Helemaal geen zin in om uit te gaan zoeken waar die veertjes van worden gemaakt en of dat rubberen dopje op de shuttle ook als feestneus kan worden gebruikt.

,,Dát is ondernemen! Het sap niet voor een 1 euro per pak verkopen, maar mensen in een winkel op een knop laten drukken waarna een helse machine sinaasappels begint te vermorzelen"

'Uit De Doos denken': mogelijkheden zien waar niemand anders die ziet

Ik wil dat mijn allesover-sites gaan over zaken waar je nog nooit van hebt gehoord. Dus nu eens niet heel weinig weten van iets waar iedereen het al over heeft, maar heel veel weten van iets dat verder niemand interesseert.

'Uit De Doos Denken', noem ik dat. Mogelijkheden zien waar niemand anders die ziet. Mijn grote voorbeeld is de vrouw die ooit bedacht dat mensen het leuk vinden om te zien hoe sap uit een sinaasappel wordt geperst. In iedere supermarkt ontstaat er een opstootje rond de sinaasappelpersmachine.

Dát is ondernemen! Het sap niet voor een 1 euro per pak verkopen, maar mensen in een winkel op een knop laten drukken waarna een helse machine sinaasappels begint te vermorzelen en ze daarna 4 euro 70 voor een zelf getapt flesje laten betalen.

Lees ook: Shawn Harris (Dragons' Den) maakte van Nederland een roemrucht avocadoland

Mensen zullen warmer en gevoeliger worden en steeds minder social media gaan gebruiken

Ik wil met Allesoverniets de sinaasappelmachine van het internet worden. Ik denk aan allesoverdekleurtjesvanvaatwasmachinetabletten.nl en allesoverpatatjeoorlogzonderuitjes.nl. Lekkere longreads over dingen die niemand wil weten.

Zo zie ik dat voor me. Op dit moment is iedereen nog aan het zoeken op allesovergekleurdecontactlenzen en allesoverzelfborstprotheses plaatsen, maar dat gaat veranderen. Mensen zullen warmer en gevoeliger worden. Ze zullen steeds minder social media gaan gebruiken en dan komt er een dag dat je je verveelt, je laptop op schoot neemt en de volgende url intikt: allesoverhetgeluiddataalscholversmakenalszegeilzijn.nl.

Drie keer raden van wie die website is. Nico, het ex-citroenboertje.

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws