,,We krijgen veel vragen van klanten wanneer we eindelijk beschikbaar zijn in de supermarkt,” vertelt hij trots. ,,Daarom werken we al een tijdje aan plannen om vanaf deze na zomer bij grote retailers in de schappen te liggen.” Om dat voor elkaar te krijgen lanceert JuicEvolution een crowdfundingcampagne. Volgens Homeylev vooral om te bewijzen dat de markt er klaar voor is.
‘400 sapjes in een maand tijd’
Hij blikt tevreden terug op de afgelopen maanden: ,, Meerdere strandtenten zijn zeer tevreden met onze oplossing. Eén van de strandtenten verkocht 400 biologische sapjes in een maand tijd. En dan moet het zomerseizoen nog beginnen!”
De horeca heeft het merk omarmd en ook op de verschillende (internationale) beurzen is er veel enthousiasme voor de sappen. De ondernemer merkt dat er behoefte is aan lekkere en biologische sappen, die eerlijk en bewust worden geproduceerd. ,,Dat is precies de niche waarin wij ons bevinden, en die niet of nauwelijks beschikbaar is in de supermarkten.” De productie vindt bewust plaats in Turkije. Het fruit krijgt daar meer zonuren, waardoor de sappen een hoger gehalte aan mineralen en vitaminen bevatten en een intensere smaakbeleving.
Eerlijke en bewuste sappen
Homeylev onderneemt vanuit een duidelijke missie. Hij wil de groei van frisdrankconsumptie stoppen. Hij groeide op in Vlaardingen en was topsporter, dus kent het belang van gezonde voeding. Zijn ambitie wordt herkend, dus het merk werd bijvoorbeeld al officieel partner van Rotterdam Topsport. De sappen zijn opgenomen in het assortiment voor atleten, bijvoorbeeld voor TeamNL-zwemmen, turnen en het vechtsportcentrum.
Bovendien zijn de ambities groot. Dat geldt ook individueel, bewijst de toelating van Homeylev bij een opleiding tot Executive MBA in Zwitserland. ,,Ik ben op mijn 25e toegelaten, terwijl de minimale leeftijd normaal gesproken 30 jaar is. Mijn doel is om levensmiddelen biologischer, gezonder en transparanter te maken, met een positieve impact op duurzaamheid.
Laten we met de community bewijzen dat de retail klaar is voor onze biologische sappen
Crowdfunding: samen een community bouwen
Met de crowdfundingcampagne bij platform CrowdAboutNow wil JuicEvolution 100.000 euro ophalen. ,,Met dat geld willen we ons assortiment verbreden en investeren in meer voorraad om grotere verkoopvolumes aan te kunnen. Daarnaast breiden we ons team uit naar 6 fte,” vertelt Homeylev. De ondernemer weet ook wel dat het bedrag niet voldoende zal zijn, om de retail op grote schaal te gaan beleveren. ,,Daarom zien we het vooral als een bewijs van een community die ons breed ondersteunt. Dat versterkt ons verhaal richting retailers.”
Investeerders verstrekken een lening voor een periode van 5 jaar. Ze ontvangen rente over de lening, plus leuke extraatjes ,,We willen een community creëren en investeerders uitnodigen mee te denken over de volgende smaak, zodat we samen de supermarkten transparanter en biologischer maken.” Licht hij toe.
Toekomst: B Corp voor gezonde sappen
Ook verder vooruit heeft de ondernemer duidelijke plannen met het merk. ,,We werken er hard aan om in 2025 een B Corp te zijn. We zijn voortdurend bezig met het verduurzamen van onze processen en zo transparant mogelijk te zijn. Zo brengen we het merk ook bedrijfskundig in lijn met onze gezonde ambities.”
Na ons succes in de horeca willen we onze gezonde sappen nu ook beschikbaar maken in supermarkten en andere retailkanalen. Daarna volgen Europese en hopelijk ook wereldwijde uitbreiding. Zo wil Homeylev ervoor zorgen dat in de toekomst iedereen eenvoudig toegang heeft tot biologische sappen.
Lees meer over de crowdfundingcampgane op het platform CrowdAboutNow. Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met JuicEvolution.