Branded content

Marktlink groeit door met nieuw kantoor in Twente

 
#NLBEELD#  DO20240408 - DEVENTER - Portret van Fredrik Jonker van Marktlink. Foto’s bij verhaal over nieuwe vestiging in Hengelo.EDITIE: DE ONDERNEMERFOTO: Lars Smook LS20240408 Lars Smook
Lars Smook
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

Marktlink opent een nieuw kantoor in Twente. Dat doet recht aan de inzet door het bedrijf voor ondernemers in Oost-Nederland, die hun bedrijf willen verkopen. Het is de grensregio met Duitsland, wat een nog betere samenwerking mogelijk maakt. ‘Dat geeft ons een enorme internationale slagkracht.’

,,Wij zetten MKB-ondernemers die hun bedrijf willen verkopen met de beste kopers aan tafel,” vertelt Fredrik Jonker, Partner bij Marktlink. ,,Dat vraagt om sterke lokale wortels en een warm internationaal netwerk.” Hij doelt op de kracht van lokale kantoren, zoals die in Twente. Gecombineerd met de kantoren in Düsseldorf, Hamburg, München, Zurich en bijvoorbeeld in Engeland en door de rest van Europa. Het team in Twente bestaat uit academisch opgeleide en gedreven professionals, allemaal geboren en getogen in de regio. ,,Zo spreken we dezelfde taal als die ondernemers. Joa ja.. betekent bijvoorbeeld nog geen ja… Twentenaren zijn vrij bescheiden en blazen niet hoog van de toren, maar er zijn zoveel meer mogelijkheden dan ondernemers denken. We helpen ze graag om alle mogelijkheden te verkennen”,” licht Jonker toe. Tegelijkertijd is de nieuwe locatie een fijne opleidingshub voor Duitse professionals die in Twente studeren, hiermee stimuleert het bedrijf bovendien internationale samenwerking.

Vanuit ervaring en ons netwerk vinden we de beste koper

Het professionele filter

Hij vervolgt: ,,We zijn het professionele filter dat ondernemers zoeken. We hebben Duitse, Engelse en andere collega’s, die we vaak spreken. Zij zitten aan tafel met de beste kopers uit hun landen, dus kunnen ons warme aanbevelingen doen. En ze begrijpen de cultuur van internationale kopers, waardoor wij de lokale MKB-ondernemer daarin weer beter kunnen begeleiden.” Daarnaast helpt Marktlink om te verkopen op basis van data, in plaats van emotie. Jonker herinnert zich: ,,Ik begeleidde een ondernemer die zei: ‘mijn emotionele bankrekening is leeggepind’.” Hij zat er doorheen, omdat de koper maar geen datum voor de closing leek te willen noemen. ,,Wij kennen die processen, én kunnen de koper een keer streng aanspreken. Zo hoeft dat de relatie met de verkopende ondernemer niet te schaden,” licht Jonker toe. Het bedrijf werd voor drie keer meer verkocht dan het eerste bod (van een andere partij) dat de ondernemer zelf had gekregen.

Verkopen vanuit kennis, ervaring en netwerk

Marktlink wil toegankelijk zijn voor ondernemers door dichtbij te zijn. Dat vinden ondernemers prettig en geeft vertrouwen, zo merkt Jonker. ,,We werken met veel positieve energie en gedrevenheid samen met een ondernemer en proberen dingen niet moeilijker te maken dan ze zijn, maar gewoon oplossingsgericht te zijn,” concludeert hij.

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Marktlink.