Branded content

Marktlink opent nieuwe vestiging in hartje Rotterdam

 
Portret van Tom Beltman (L) en Jelle Rutgers van Marktlink in het nieuwe kantoor aan de Blaak in Rotterdam. Foto Bart Hoogveld Bart Hoogveld
Bart Hoogveld
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

Marktlink is met 150 deals per jaar marktleider voor bedrijfsverkoop en aankoop. Toch is dat pas het begin, verraadt de ambitie om van 300 medewerkers door te groeien naar 1.000 in 2030.‘De stap naar Rotterdam maakt ons veel aantrekkelijker, zowel voor nieuwe medewerkers als voor ondernemers die denken aan verkoop.’

,,We zijn een club nieuwsgierige en ondernemende professionals,” vertelt Tom Beltman, Partner bij Marktlink. ,,Wij weten hoe een elektrotechnisch installatiebureau met 100 man werkt. Of wat een IT-ondernemer drijft en belangrijk vindt bij de gedachte aan eventuele verkoop.” Die nieuwsgierigheid vraagt om een sterke lokale aanwezigheid. Jelle Rutgers is Partner bij Marktlink en vult aan: ,,Jaarlijks vullen 60.000 ondernemers onze bedrijfswaarderingstool in, bellen we met 10.000 van hen en koppelen we ze aan de data van 50.000 andere bedrijven. Vanuit een persoonlijk en betrokken gesprek schalen we daardoor razendsnel op naar een enorm netwerk met Nederlandse, Europese en zelfs wereldwijde data.”

‘Bij ons krijgen ondernemers een oplossing’

Ondernemers die denken aan verkoop zoeken volgens Marktlink naar oplossingen. ,,Hun bedrijf kennen ze, en de uitdagingen waarschijnlijk ook. Vanuit onze creatieve en ondernemende insteek komen we met oplossingen,” vertelt Rutgers. Beltman geeft een voorbeeld: ,,We hielpen de grootste private IVF-kliniek in Nederland. We belden alle geschikte partijen in Nederland, maar vonden geen match. Uiteindelijk vonden we in Tsjechië een 10x grotere Oost-Europese vergelijkbare kliniek. De klant twijfelde, vanwege de Engelse voertaal. We brachten ze samen, ze spraken 48 uur over de business en we sloten een geweldige deal voor ze.”

We lopen morgen de marathon van Rotterdam

Marathon van Rotterdam

Hoe word je Rotterdamser dan met een eigen vestiging in het hartje van de stad? ,,We lopen morgen met een team van 10 man de marathon van Rotterdam,” vertelt Beltman. Het tekent de ambitieuze cultuur binnen het bedrijf. Die blijkt daarnaast uit de activiteiten bij bijvoorbeeld Excelsior en Feyenoord, zowel met eigen stoelen en in de businessclubs als concreet zakelijk.

Rutgers vult aan: ,,We begeleidden onlangs de mobiliteitsservice van Feyenoord bij hun verkoop, dus het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor alle verkeersbegeleiders.” Het is een direct resultaat van lokale betrokkenheid, die het merk Marktlink in de regio versterkt. Dankzij onze nieuwe vestiging zitten we precies waar het gebeurt. ,,En komen nieuwe medewerkers gewoon met de fiets, omdat we zo makkelijk bereikbaar zijn,” rondt hij glimlachend af.

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Marktlink.