Branded content

Ontzorgd door technologie: ‘Draagt bij aan het succes van Tribe Company’

Aangeboden door Please
Niel van Hoff Niel van Hoff
Niel van Hoff
Leestijd 3 minuten

Bekende events als De Vrienden van Amstel LIVE, Strandfestival ZAND, de KNVB Voetbalkampen en het Team NL Huis (voorheen Holland Heineken House) komen uit de koker van Tribe. Ook bedenkt en produceert het evenementenbureau feesten en evenementen voor bedrijven als Heineken, KPN, ING, de Hartstichting, Red Bull en FrieslandCampina.

,,Waar bedrijven vroeger adverteerden via de traditionele kanalen, zetten ze tegenwoordig steeds meer in op evenementen”, merkt Niel van Hoff. Evenementen zijn bij uitstek geschikt voor het creëren van binding met relaties en het personeel. Voor veel bedrijven is De Vrienden van Amstel LIVE in januari de aanleiding om contact met Van Hoff op te nemen. ,,Doe ons ook zo’n Vrienden van Amstel, zeggen ze dan. Tot je uitlegt wat erbij komt kijken.”

Over de grens

Ook in het buitenland is Tribe actief. In de zomer reist het team het Nederlands elftal achterna voor het EK in Duitsland en tuigen ze de Camping van Oranje op. Van Hoff: ,,Aangezien het toernooi in Duitsland is, is de verwachting dat er meer Nederlanders naar de diverse speelsteden gaan dan het aantal beschikbare bedden. Daarom hebben wij in overleg met de KNVB de Camping van Oranje geïnitieerd. Een KNVB-waardige plek waar je kunt slapen, feesten, sporten, optredens van Nederlandse artiesten en dj’s bijwonen en natuurlijk: voetbal kijken.”

Livestreams

Vier jaar geleden stond Tribe er heel anders voor. Na 22 edities Vrienden van Amstel LIVE gooide corona roet in het eten. Maar Tribe was inventief. In samenwerking met partner Heineken organiseerde het bedrijf de Vrienden van Amstel Livestream. Een topavond die smaakte naar meer, zowel voor het publiek als voor de artiesten.

Alles wat we doen, doen we samen, met daadkracht en enthousiasme tot het echt af is

In samenwerking met Modestus bedacht Tribe het vervolg: The Streamers. ,,Op Koningsdag keken 2,7 miljoen mensen naar het concert van The Streamers, waardoor zelfs Talpa belde omdat ze 700.000 kijkers misten op prime time. Een groot succes”, aldus Van Hoff. The Streamers gaven vier concerten in coronatijd, daarna werd het een jaarlijks live event waarvan de volgende editie op 18 en 19 oktober plaatsvindt.

De tribe van Tribe

Als zelfs een pandemie je niet tegenhoudt, weet je dat je een sterk team hebt; een hechte ‘tribe’ van mensen. Bij Tribe werken zo’n 40 vaste krachten, verdeeld over alle disciplines die horen bij het organiseren van een event, en een enorme pool ZZP’ers en flexkrachten.

,,Alles wat we doen, doen we samen, met daadkracht en enthousiasme tot het echt af is”, vervolgt van Hoff. Neem De Vrienden van Amstel LIVE. Dan werken we met ruim 550 mensen: 200 mensen op productie, 200 mensen op beveiliging, 150 mensen op horeca en dan hebben we natuurlijk nog mensen van creatie, marketing en backoffice.” Het organiseren van de personeelszaken voor zoveel medewerkers is een enorme klus en gaf steeds meer kopzorgen. Daarom zocht Tribe naar een eenvoudigere manier en kwam via via in contact met HR-partner Please.

De app stelt Tribe in staat meer verbinding te maken met hun ‘tribe’. ,,Medewerkers vinden het loyaliteitsprogramma, trainingen, loonstroken en arbeidsovereenkomst in de app en de portal. Maar wat Aybler vooral zo fijn maakt, is de communicatietool. Via de app communiceren we met onze mensen in aanloop naar en tijdens een event. Briefings en callsheets delen via de app werkt perfect. Dat maakt ons leven een stuk eenvoudiger”, besluit Brekelmans. ,,We worden echt ontzorgd door technologie.”

Al jouw werkgeverszaken op één digitale plek

Als klant van Please maak je gebruik van de handige werkgeverstool Aybler. Vraag hier een vrijblijvende demo aan en ontdek zelf hoe jij jouw HR-processen optimaliseert en digitaliseert.