Die werkwijze maakt de specialist in operational lease, shortlease en fietslease natuurlijk al langer bijzonder. Toch is het vooral de re-branding van het merk die dit ook visueel veel beter naar voren laat komen. Algemeen Directeur Karel Vaal vertelt: ,,We leveren turnkey mobiliteit. Daarmee zijn we niet uniek, maar de wijze waarop we dat doen maakt ons wel bijzonder. Met de nieuwe branding onderscheiden we ons veel beter, dus kloppen de verwachtingen van klanten met onze werkwijze.”
Een beeldmerk met verhaal
De huisstijl moest vooral moderner. Tijdens het proces vielen de verschillende puzzelstukjes vanzelf op de juiste plaats, zo legt Vaal uit: ,,Het beeldmerk vertelt eigenlijk een heel groot deel van ons verhaal.” Hij beschrijft het nieuwe logo van Vision Car Lease. ,,Opgebouwd uit twee ogen staat het logo voor onze visie, gecombineerd met de voor ons zo belangrijke transparantie. Wij staan achter onze mobiliteitsoplossingen, dus houden niet van kleine lettertjes.”
Het beeldmerk blijkt nog een aantal betekenissen te combineren: ,,Er komen twee bogen bij elkaar, zoals het stuur van een auto. Dat is en blijft voor ons een belangrijke tak binnen mobiliteit. De twee bogen staan ook symbool voor onze flexibiliteit, omdat we het liefst meer bieden dan zomaar een mobiliteitsoplossing.”
Wij werken merkonafhankelijk, dus kunnen we alle merken leaseauto’s regelen voor het complete wagenpark
Meer dan alleen een auto
De mobiliteits-specialist die onderdeel is van de Pala-group staat al jaren bekend om z’n oplossingen voor MKB+ en z’n DGA’s. ,,Die combinatie, daar zijn we heel sterk in,” vertelt Vaal. ,,Wij werken merkonafhankelijk, dus kunnen we alle merken leaseauto’s regelen voor het complete wagenpark.”
Vanuit die achtergrond denkt Vision Car Lease graag mee over de wensen of concrete eisen van de Finance Manager, gekoppeld aan de wensen van een DGA. Of die van medewerkers, als ze hun elektrische leaseauto graag een paar weken per jaar inruilen om naar Zuid-Frankrijk te rijden voor de zomervakantie. ,,We geven persoonlijk op maat gemaakt advies voor iedere situatie,” licht Vaal toe.
Een klant is geen nummer
Zonder uitzondering waarderen klanten vooral het persoonlijk contact. ,,De afgelopen tijd hebben we flink gebrainstormd en nagedacht over hoe we onze identiteit nog beter kunnen laten zien. En het resultaat mag er zijn: een compleet nieuwe look met een fris logo en huisstijl die perfect passen bij wie we zijn en waar we voor staan!” Gevraagd naar een concreet voorbeeld hoeft hij niet lang na te denken. ,,Bij ons krijgen klanten gewoon een medewerker aan de lijn als ze ons bellen. Dat klinkt misschien triviaal, maar bij veel leasebedrijven kom je als klant niet verder dan een automatisch bandje en een ingewikkeld keuzemenu.”
Bij Vision Car Lease krijgen klanten snel hun vaste aanspreekpunt aan de lijn. Sterker nog, heel bewust staan gewoon de 06-nummers van medewerkers op de website. Vaal vertelt: ,,Wij begrijpen dat ondernemers en professionals vooral buiten kantooruren vragen willen stellen. Tussen half 9 en 5 hoor je ze niet, dan werken ze aan hun business of de projecten waar ze mee bezig zijn.”
Onze klanten willen een verantwoorde keuze maken. Dat zit in de mobiliteit die ze kiezen, maar ook in onze werkwijze
Duurzaam elektrificeren met Vision Car Lease
Ondertussen beweegt het bedrijf heel natuurlijk mee met de ontwikkelingen in de markt. Vooral duurzaamheid wordt steeds belangrijker binnen het MKB. ,,Onze klanten willen een verantwoorde keuze maken, ook voor hun wagenpark. Dat zit in de mobiliteit die ze kiezen, maar ook in onze werkwijze,” legt hij uit. ,,Daarom zijn we EcoVadis-gecertificeerd vanuit ons moederbedrijf. Dat betekent dat we op het gebied van duurzaamheid, ethiek, inkoop en HRM volledig voldoen aan de internationale standaarden daarvoor. We zijn daarmee 1 van de 2 leasemaatschappijen in Nederland die deze certificering hebben.”
Afsluitend maakt hij het bovendien weer concreet en persoonlijk. ,,Vanaf 2025 komt er BPM op bedrijfsbussen, behalve op de elektrische modellen. Veel bedrijven hebben vragen over de beste EV-bus voor hun business. De één wil graag elektrificeren, terwijl de ander nog graag een laatste nieuwe dieselbus aanschaft.” Het bedrijf heeft de expertise voor hybride en EV. ,,We hebben de bussen met een brandstofmotor op voorraad of in bestelling, omdat we heel goed begrijpen dat er verschillende voorkeuren leven binnen het MKB,” verzekert Vaal.
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Vision Car Lease.