Nieuws Bedrijfsoverdracht

Thuiswinkelbedrijf Tel Sell wordt overgenomen en komt weer terug op tv

Thuiswinkelbedrijf Tel Sell heeft een nieuwe eigenaar. De Oostenrijkse branchegenoot Mediashop heeft het bedrijf gekocht en is van plan de aloude 'infomercials' weer op televisie uit te zenden. Er is inmiddels zendtijd ingekocht bij RTL. Dat schrijft het AD.

Suzanne Borgdorff 19 april 2018

Tel sell mediashop terug televisie

Tel Sell werd in 1993 opgericht door de Nederlandse Louise Mulder. Het concept met lange, vaak met Amerikaans accent nagesynchroniseerde tv-reclames, sloeg aan en ging naar Duitsland, Engeland, België en de Nederlandse Antillen. 'Killer abs, toned sculpted body, a healthier you, it's all yours!', klonk bijvoorbeeld de verkooptekst van de Ab Slim Flex, waarmee de buikspieren worden getraind.

Faillissement

Na een faillissement en doorstart in 2008 richtte het bedrijf zich steeds meer op online winkelen. Mediashop ziet nu juist wel brood in televisie.

Verkoop

Bianca Damas, dochter van Louise Mulder en toenmalig eigenaar, deed het bedrijf in 2017 in de verkoop. Damas was niet langer enthousiast. ,,Ik doe dit al sinds mijn 13de. Sinds 2015 weliswaar in een nieuwe rol, maar ik wil in de tweede helft van mijn werkzame leven iets anders gaan doen.''

Veertig landen

Mediashop verkoopt zijn waren naar eigen zeggen in meer dan veertig landen. Met de overname wil het een groter marktaandeel in West-Europa.

https://www.youtube.com/watch?v=5o4fSjwIyfE
https://www.youtube.com/watch?v=enPOTJvkx2M