Dinner Train zag zich genoodzaakt om alle ritten te annuleren vanwege technische mankementen aan de rijtuigen. Veel klanten werden pas op het laatste moment, of zelfs helemaal niet, geïnformeerd dat hun diner niet doorging. Dit leidde tot toenemende onvrede onder de gasten.
Naast de technische problemen bleek al snel dat er ook sprake was van financiële moeilijkheden. Op sociale media klaagden veel gedupeerde klanten dat ze hun geld niet terugkregen na annuleringen. Dinner Train liet weten dat klanten eerst een voucher zouden ontvangen en beloofde later gefaseerd terug te betalen. Echter, op vragen van klanten werd nauwelijks gereageerd.
Achterstallige betalingen Dinner Train
Volgens vakbond FNV werkte Dinner Train voornamelijk met zzp’ers, waaronder veel studenten die bijverdiensten haalden uit het werk in de rijdende restaurants. De bond ontving signalen van medewerkers dat zij niet meer werden uitbetaald. Sommige zelfstandigen zouden nog duizenden euro’s tegoed hebben van het bedrijf.
Met het faillissement van Dinner Train lijkt het doek te vallen voor de luxe eetervaring op rails, tenzij de curator een doorstart weet te realiseren.