Aan het woord Mark de Wit, die samen met zijn zus Yvonne eigenaar is van dit bijzondere familiebedrijf. Dit jaar is het feest, want ze bestaan maar liefst 75 jaar.
Mark: ,,Mijn opa is eigenlijk ooit begonnen met het huis aan huis en op markten verkopen van werkkleding, legerdumpartikelen, bezems en dat soort artikelen. Het was vlak na de oorlog dus er waren nog niet zoveel winkels. Ondertussen runde oma vanuit een schuurtje in de tuin de winkel. Het werd er steeds drukker en de winkel werd groter. Er waren zoveel klanten dat de winkel zeven dagen per week tot twaalf uur in de avond open was. Op een gegeven moment is opa gestopt met de markten en ging de volle focus naar verdere groei en uitbreiding van de winkel.
Megastore De Wit Schijndel
De plek waar het schuurtje destijds stond, is nog steeds de plek waar de megastore nu te vinden is. En de winkel is inderdaad mega met een terrein van 70.000m2 en een overdekte showroom van 26.000m2. Van origine is De Wit Schijndel specialist in kampeerspullen, maar vandaag de dag vliegen er ook bbq’s, tuinmeubels, zwembaden, ski’s en hockeysticks over de toonbank. Mark: ,,Onze uitgebreide showroom is toch wel de reden dat we zo groot zijn geworden. Voordat er internet was, gingen we beurzen af om iedereen te vertellen over onze showroom. Naarmate er meer mensen kwamen, vertelden ze dat ook aan anderen en zo werden we steeds groter en bekender.’’
Voor ieders portemonnee is er genoeg verkrijgbaar, van goedkoop tot heel erg luxe
De Wit Schijndel
Showroom De Wit Schijndel
Als kampeerliefhebber kijk je je ogen uit in de showroom bij De Wit Schijndel. Voor ieders portemonnee is er genoeg verkrijgbaar, van goedkoop tot heel erg luxe. In de showroom staan maar liefst 150 verschillende tenten, 30 vouwwagens, alle zwembaden, bbq’s en tuinmeubelsets. Bezoekers kunnen naar hartenlust kijken, voelen, zitten en advies krijgen. En dit jaar is het helemaal bingo vanwege het 75-jarige bestaan van de zaak. Tijdens zo’n jubileum weekend pakt het bedrijf enorm uit. Denk aan demonstraties, maar ook livemuziek, entertainment voor kinderen, eetkraampjes…een festival is er niets bij.
Trends op gebied van kamperen
,,Als bedrijf maken wij veel reclame: langs voetbalvelden, in kranten, op social media om zoveel mogelijk bezoekers naar de winkel of onze site te krijgen. Vorig jaar hebben we voor het eerst geadverteerd bij indebuurt.nl en dit jaar ook bij De Ondernemer. Grote voordeel is dat we veel meer kunnen vertellen dan in een banner of krantenadvertentie. Aan de ene kant informeren we lezers over onze winkels, koopzondagen of jubileum prijsvragen, maar we inspireren ook met bijvoorbeeld trends op gebied van kamperen.”
Kampeerwinkel De Wit Schijndel adverteert sinds vorig jaar op indebuurt.nl en is een voorbeeld van hoe effectief lokaal adverteren kan zijn. Het grootste deel van hun bezoekers woont binnen een straal van vijftig kilometer van de winkel. Op basis van dat inzicht is gekozen voor een aantal steden in Brabant voor het distribueren van het verhaal om daarbij relevant te zijn door de lezers van indebuurt.nl.