Nieuws Groei
Lingeriemerk Pavo Couture Intimates haalt met crowdfunding 80.000 euro op
Het duurzame lingeriemerk Pavo Couture Intimates haalt binnen 5 weken tijd 80.000 euro op door middel van crowdfunding. Met nog ruim drie weken op de teller is hiermee het maximale doelbedrag bereikt.

Elise van Twillert is de oprichter van Pavo Couture Intimates. Foto: Pavo Couture Intimates
De financiering wordt onder andere gebruikt voor het uitbreiden van de collectie en het openen van een winkel in het centrum van Amsterdam.
Het lingeriemerk is in 2020 opgericht door ondernemer Elise van Twillert, met als missie om elke vrouw zich comfortabel en sexy te laten voelen in beugelloze lingerie en bij te dragen aan een positief zelfbeeld bij vrouwen. Daarnaast wil Pavo Couture Intimates de lingeriemarkt verduurzamen. ,,Een groot deel van de collectie maken we van gerecycled kant en restmaterialen en geproduceerd door gecertificeerde leveranciers in Europa waar we goede voorwaarden mee hebben afgesproken,” vertelt Elise.
''We hebben al eerder succesvolle sample sales georganiseerd en hebben zo onze klanten een stukje beter leren kennen. Hierdoor weten we heel goed wie onze klanten zijn''
Veel vraag naar uitbreiding van de collectie, swimwear en een fysieke winkel
Feedback van de community is erg belangrijk voor het lingeriemerk. ,,We hebben bijvoorbeeld al eerder succesvolle sample sales georganiseerd en hebben zo onze klanten een stukje beter leren kennen. Hierdoor weten we heel goed wie onze klanten zijn en spelen we daar op in. Er is bijvoorbeeld veel vraag naar uitbreiding van de collectie, swimwear en een fysieke winkel waar klanten onze producten kunnen passen en bekijken,” aldus de ondernemer. Inmiddels is er een locatie gevonden in Amsterdam.
Om deze wensen te realiseren was financiering nodig, van Twillert heeft er uiteindelijk voor gekozen om deze financiering op te halen door middel van crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Op die manier worden de plannen gefinancierd door een groep betrokken investeerders. ,,We hebben al zoveel leuke reacties gehad van klanten die ook hebben geïnvesteerd, dat voelt heel goed en geeft me ook vertrouwen om de plannen waar we nu al druk mee bezig zijn door te zetten. De winkel, duurzame swimwear en verdere uitbreiding van de collectie komt eraan'', zegt Elise.
Lees ook: Grote borsten, maar geen goede bh te vinden: dus begon Femke (20) haar eigen lingeriemerk