Innovatie

KPN en AH klant: journey management-platform TheyDo haalt 34 miljoen dollar op

Van links naar rechts: Martin Palamarz (cxo), Jochem van der Veer (ceo) en Charles Beaumont (cto). Van links naar rechts: Martin Palamarz (cxo), Jochem van der Veer (ceo) en Charles Beaumont (cto).
Van links naar rechts: Martin Palamarz (cxo), Jochem van der Veer (ceo) en Charles Beaumont (cto).
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Met de investering kan TheyDo naar eigen zeggen voorop blijven lopen in de ontwikkeling en adoptie van journey management (het proces van het verbeteren van de reis van je klant door interacties en content te personaliseren, red.). Dit betekent R&D opschalen, focus op AI, kwantitatieve en kwalitatieve data uit verschillende bronnen samenbrengen en het Amerikaanse team uitbreiden.

TheyDo is in 2019 opgericht vanuit de behoefte aan een oplossing die verder gaat dan het in kaart brengen van customer journeys in grote statische documenten en te gaan naar een live, actiegericht platform. Het bedrijf heeft inmiddels flink wat klanten die volgens de scale-up op weg zijn om van de klantreis de krachtigste businesstool te maken.

We hebben het grootste zakelijke probleem van de afgelopen eeuw vereenvoudigd: klantgericht werken op schaal

Jochem van der Veer TheyDo

Strategie, planning en uitvoering vanuit een centrale plek

Met TheyDo kunnen bedrijven strategie, planning en uitvoering van de journey allemaal vanuit een centrale plek doen. De gevreesde silo’s in organisaties worden daarmee op één lijn gebracht: die van customer journeys. Klanten beginnen aan hun laatste transformatie: van management via een dashboard naar management door journeys.

Lees verder onder de advertentie

,,Het meest opwindende aan onze groei is dat we niet alleen aan een bedrijf of een product bouwen, maar dat we een beweging van journey-gerichte bedrijven cultiveren. We hebben het grootste zakelijke probleem van de afgelopen eeuw vereenvoudigd: klantgericht werken op schaal. Met journeys als kernpunt brengen we een bedrijfsmodel dat flexibel en klantgericht is”, zegt Jochem van der Veer, ceo en mede-oprichter van TheyDo. ,,Teams voelen, vooral in dit economische klimaat, de druk om meer waarde te leveren aan klanten met minder. Wat we zien is een groeiend besef dat de journey de krachtigste businesstool is die zij daartoe tot hun beschikking hebben.”

Johnson & Johnson, Home Depot en Polestar klant TheyDo

De nieuwe investeringsronde brengt de totale investering naar net onder de 50 miljoen dollar en volgt na opnieuw een jaar van driecijferige groei op jaarbasis, waarmee TheyDo het gevestigde ‘triple twice, double three times’-model van A16Z voor SaaS-groei overtreft. Het groeiende klantportfolio bestaat onder meer uit grootzakelijke bedrijven als Cisco, Ford, Johnson & Johnson, Home Depot en Polestar. In Nederland werken onder meer AH, PostNL en KPN met TheyDo.

Nieuwe investeerders zijn Highsage Ventures, bekend om hun sterke expertise van grote organisaties en 20Sales, een nieuwe VC bestaande uit acht go-to-market-leiders met ervaring in cloud-100-bedrijven.

Lees verder onder de advertentie

De uitdaging voor de meeste bedrijven is niet ‘wat moeten we doen?’, maar eerder ‘hoe gaan we dat daadwerkelijk bereiken?

Steven van Belleghem Investeerder

Wereldwijd team van 70 mensen

Steven van Belleghem, customer experience-evangelist en investeerder: ,,Elk bedrijf wil klantgericht zijn, maar voor de meeste is dit de pot met goud aan het einde van de regenboog die ze niet helemaal kunnen bereiken. De uitdaging voor de meeste bedrijven is niet ‘wat moeten we doen?’, maar eerder ‘hoe gaan we dat daadwerkelijk bereiken?’. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met TheyDo en hun go-to-market-strategie uit te breiden naar Noord-Amerika en voor bedrijven van elke omvang de mogelijkheid te creëren voor klantgerichte groei.”

Het afgelopen jaar heeft TheyDo verschillende nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd en samenwerkingen versneld met leidende platformen voor experience management zoals Qualtrics. Hiermee zijn de integratiemogelijkheden uitgebreid om meer waarde te leveren voor klanten. Het in Nederland gevestigde bedrijf beschikt nu over een wereldwijd team van 70 mensen. De groei wordt ondersteund en mede mogelijk gemaakt door een mix van toptalenten en ervaren leiders. Daarbij is Amerika een speerpunt. Voor het einde van het jaar verwacht TheyDo naar 100 medewerkers te groeien.

Lees ook: Zo wil startup Orq.ai organisaties helpen bij AI-transformatie

Lees verder onder de advertentie