Sinds eind oktober loopt er een crowdfundcampagne via CrowdAboutNow. Inmiddels is 83 procent van het streefbedrag opgehaald. Dit brengt Mes Vœux dichtbij de 100 procent om hun fundament te zetten, maar het merk streeft naar het ophalen van 90.000 euro tot en met tot en met 27 december.
Dit extra kapitaal maakt het mogelijk om meer voorraad in te kopen en de collectie uit te breiden, de webshop te upgraden voor een premium klantervaring, data-analyse en verkooptools te optimaliseren, en meer video-content te produceren.
Onze missie is om een nieuwe standaard te zetten en een beweging te starten waarin consumenten zich geen zorgen hoeven te maken over de herkomst van hun kleding
Kleding Mes Vœux moet identiteit en impact combineren
,,Onze stijl is een moderne remix van invloeden uit vorige eeuwen, gecombineerd met luxe streetwear gemaakt van de beste en meest duurzame kwaliteit materialen”, zegt Mes Vœux-medeoprichter Gillian van der Vliet. Transparantie is daarbij een kernwaarde: van de materialen tot de productieomstandigheden. ,,Nederland is klaar voor iets nieuws: kleding die op het eerste gezicht in het straatbeeld past, maar bij nadere inspectie een mate van verfijning laat zien die Nederland nog niet kent.”
,,Onze missie is om een nieuwe standaard te zetten en een beweging te starten waarin consumenten zich geen zorgen hoeven te maken over de herkomst van hun kleding. Daarnaast willen we op termijn impact maken in de gebieden waar deze behoefte het grootst is, zoals Azië, waar we proactief impact willen maken op problemen zoals lage lonen, uitbuiting, slechte arbeidsomstandigheden, kinderarbeid, milieuschade en het gebrek aan vakbondsrechten,” vult medeoprichter Martijn Schaper aan.
Crowdfunding brengt mensen samen die geloven in verandering
Branding en bouwen van een community
Naast de producten zet Mes Vœux in op branding en het bouwen van een community. ,,Mes Vœux verenigt dromers, durvers en doeners die streven naar vrijheid en het beste uit het leven halen, zowel voor zichzelf als voor anderen. Deze community is al groeiende door middel van de reeds aangeslotenen aan de crowdfundcampagne. Het merk zet in op een premium branding trekt mensen aan die zich identificeren met een ambitieuze groep alleskunners, mensen die inspireren en het verschil maken.’’
Crowdfunding voor een duurzame toekomst
De crowdfundcampagne van Mes Vœux biedt particulieren en bedrijven de kans om deel uit te maken van deze missie. De campagne richt zich op de voorverkoop van exclusieve stukken of een korte lening met een doorlooptijd van vier jaar. Met een lening kun je al meehelpen vanaf 250 euro.
,,Crowdfunding brengt mensen samen die geloven in verandering,” aldus Gillian. ,,Het laat zien dat we dit als community kunnen realiseren. Iedereen die investeert, maakt direct impact en helpt mee aan een eerlijker en duurzamer modeklimaat.”
Lees ook: Duurzame pionier Mud Jeans wil verder groeien en de modebranche inspireren
Bekijk hier de voorwaarden.