Innovatie

Met dit concept helpt wenskaartenstartup CloverGifts goede doelen: ‘Het moest simpeler’

Marijn van Buuren (26), oprichter van CloverGifts. Marijn van Buuren (26), oprichter van CloverGifts.
Marijn van Buuren (26), oprichter van CloverGifts.
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Bezoekers van de website hebben keuze uit een breed assortiment verjaardagskaarten. Vervolgens wordt er een donatiebedrag van 5 tot 50 euro toegevoegd aan de wenskaart. De ontvanger doneert dit bedrag aan een goed doel naar keuze.

100 procent van het donatiebedrag komt terecht bij goede doelen, ook als de ontvanger van de kaart vergeet een keuze te maken. Het is ook mogelijk om het bedrag te verdelen over verschillende goede doelen. De keuzes zijn onder andere: Stichting ALS, De Dierenbescherming, Hartstichting, Aids fonds en Greenpeace. Na het toevoegen van een persoonlijke boodschap gaat de kaart met de post mee en wordt de volgende werkdag bezorgd.

Steeds meer mensen kiezen vanuit bewuste overwegingen tegenwoordig niet meer voor fysieke cadeaus

Cadeaugedrag

Marijn van Buuren (26), oprichter CloverGifts: ,,Het cadeaugedrag van Nederlanders is de laatste jaren flink veranderd. Steeds meer mensen kiezen vanuit bewuste overwegingen tegenwoordig niet meer voor fysieke cadeaus. Hun voorkeur gaat uit naar duurzame en persoonlijke cadeaus die iets doen voor de samenleving en een bijdrage leveren aan goede doelen”.

Lees verder onder de advertentie

Cadeaugevers willen vaak indruk maken op de ontvanger. Dat kan geefstress veroorzaken. Juist omdat gevers graag willen dat het cadeau hun band versterkt, wordt het steeds lastiger om een cadeau te kiezen.

Met het geven van een donatie dragen we bij aan het verspreiden van geluk. Dat is waar CloverGifts voor staat!

Delen geluk

Bij CloverGifts draait alles om de gelukswens, de donatie en het geluksgevoel dat bij geven hoort. Dat gevoel wordt gedeeld met de ontvanger en met de goede doelen. Toen Marijn een donatie als cadeau wilde geven, ontdekte hij dat dit niet zo eenvoudig was. Hij kon contant geld in een envelop stoppen, maar dan wist hij niet zeker of het bedrag ook echt gedoneerd werd aan een goed doel. Of hij kon ervoor kiezen om een donatie te doen aan een goed doel, in de hoop dat dit goede doel ook zou passen bij de ontvanger.

,,Dat moet simpeler, dacht ik toen. Met de oprichting van CloverGifts bieden we op een gemakkelijke manier een origineel cadeau dat tegelijkertijd ook een bijdrage levert aan maatschappelijke doelen. Met het geven van een donatie dragen we bij aan het verspreiden van geluk. Dat is waar CloverGifts voor staat!,” aldus de ondernemer.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Mathys van Abbe (Kinder): ‘Onze tech maakt goede doelen transparant’