InnovatieGroei

Mexicaans erfgoed met scheut female empowerment: zo wil LALA tequila Europa veroveren

Foto: LALA Tequila
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Nadat het merk in de eerste twee bestaansjaren landelijk en internationaal impact wist te maken, besluit het nu, in het derde jaar door te pakken. Resultaat: LALA tequila lanceert een sharefundingcampagne. En met al 64 procent van het financieringsdoel binnen handbereik op de tweede dag, is de kans dat de startup het marktaandeel komend jaar flink gaat vergroten aanzienlijk.

Het merk is momenteel actief in tien landen. Doel? Het meest geliefde tequilamerk van Europa worden

Primeur in Nederland: eerste tequila in blikvorm

Samenwerkingen met vooraanstaande partners, zoals Heineken International en Wolt, plus interesse uit groeimarkten zoals Frankrijk en Duitsland onderstrepen de potentie van LALA tequila. Bovendien is te zien hoe de vraag naar tequila over het algemeen en het bijbehorende marktaandeel in het sterk-segment wereldwijd toeneemt.

Het Nederlandse tequilamerk lift mee op deze stijgende lijn. De groei die het merk de afgelopen jaren reeds doormaakte is best opvallend te noemen: de omzet groeide met maar liefst 498 procent van 57.000 euro in 2021 naar 285.000 euro in 2022. De beoogde groei voor 2023 staat op 258 procent.

Lees verder onder de advertentie

Het merk is momenteel actief in tien landen. Doel? Het meest geliefde tequilamerk van Europa worden. Naast flessen tequila blanco en tequila reposado zet LALA tequila haar expansie voort met de recente introductie van limited edition Mezcal in keramieken flessen en ready-to-drink LALA Paloma in blik. Met het laatstgenoemde product is LALA tequila naar eigen zeggen de eerste speler op de Nederlandse markt die tequila in blikvorm verkoopt.

Oprichters Ambre van de Berg (links) en Iris Sijlmans. Foto: LALA Tequila

Sharefunding via Broccoli

LALA tequila is het eerste female owned bedrijf dat via Broccoli een campagne lanceert en nodigt investeerders nu uit om deel uit te maken van hun reis door middel van een sharefundingronde, met als einddoel 400.000 euro. De vergaarde fondsen zullen strategisch worden geïnvesteerd in repectievelijk sales, marketing en voorraad en productie om de groei te versnellen en LALA tequila te laten uitgroeien tot Europa's favoriete tequila.

Lees verder onder de advertentie

Investeerders krijgen door middel van deze sharefunding de kans om onderdeel te worden van de bloeiende LALA-gemeenschap en mee te liften op de overall potentie van de tequila-industrie.

Foto: LALA Tequila

Lees ook: Nieuwe drankgigant? Ketel 1 biedt 270 miljoen op Passoã- en Goldstrike-producent Lucas Bols

Lees verder onder de advertentie