De onderneming gaat investeren in het opschalen van de marketingactiviteiten, het uitbreiden van het platform en het versneld uitrollen van de omnichannelstrategie. Whoppah werkt momenteel aan een additionele investeringsronde van 10 miljoen euro, op te halen bij een venture capital fund, met het doel om internationaal op te schalen.
We hebben in 2021 exponentiële groei laten zien, met een vertienvoudiging van ons verkoopvolume ten opzichte van een jaar eerder
Thomas Bunnik, oprichter en ceo Whoppah
Nieuw toegetreden als investeerder zijn onder anderen technologie-ondernemer Ad Nederlof, logistiek ondernemer Lorenzo Bas, televisiepresentator Wilfred Genee en zanger Nick Schilder. Bestaande aandeelhouders - onder wie medeoprichter van online supermarkt Picnic Daniel Gebler en topman Guido Fambach van Just Eat Takeaway - deden ook weer mee in deze ronde.
Whoppah wil in 2022 mijlpaal van 2,5 miljoen euro verkopen per maand halen
Whoppah - opgericht in 2019 - realiseert momenteel een verkoopvolume van 7,5 miljoen euro op jaarbasis. Het streven is om volgend jaar de mijlpaal van 2,5 miljoen euro verkopen per maand te halen, waarmee dan 30 miljoen euro op jaarbasis via het platform wordt verhandeld.
De onderneming kondigde onlangs aan in januari de grootste showroom voor vintage design en kunst ter wereld te openen in Utrecht. Daarbij wordt gestart met zo'n 2300 vierkante meter, wat binnen aanzienlijke tijd moet groeien naar 6500 vierkante meter.
Lees ook: Forse groei tweedehands designmarktplaats Whoppah
Ambitie: grootste particuliere marktplaats voor tweedehands design in Europa
Thomas Bunnik, Whoppah-oprichter en ceo: ,,We hebben in 2021 exponentiële groei laten zien, met een vertienvoudiging van ons verkoopvolume ten opzichte van een jaar eerder. We verwachten voor volgend jaar ook weer een forse groei. Deze nieuwe investeringsronde helpt ons verder op weg om de grootste particuliere marktplaats voor tweedehands design in Europa te worden."
Lees ook: Van tweedehands naar vintage: gebruikte spullen zijn zó 2022