Nieuws Jonge Ondernemers
Lars (21) en Jens (22) verkopen met hun startup Cloudpillo in 2,5 jaar meer dan 150.000 kussens
Het piepjonge bedrijf Cloudpillo bestaat pas sinds februari 2021, maar heeft nu al meer dan 150.000 kussens verkocht. Dit betekent dat de startup klaar is om het daverende succes op de eigen bodem mee te nemen naar het buitenland en zo de Europese slaapmarkt te veroveren.

Lars van der Wijst en Jens Timmers met hun product. Foto: Cloudpillo
Toen Lars van der Wijst (21) en Jens Timmers (22) in februari in 2021 samen Cloudpillo oprichtten, hadden ze niet verwacht dat het zó snel zou gaan. In het eerste jaar verkocht Cloudpillo al 40.000 kussens en werd het bedrijf door de successen al meerdere keren belicht in verschillende media. ,,Vorig jaar gaven we nog in een interview aan dat we het doel hadden om volgend jaar 100.000 kussens verkocht te hebben. Nu gaan we daar ruim met 50.000 overheen”, zegt een trotse Lars.
Lees ook: 1700 procent groei: ondernemer Joep Verbunt over het wakkere sprookje van Matt Sleeps
Cloudpillo wil de Europese slaapmarkt veroveren
Cloudpillo vormt volgens Lars en Jens daarmee het bewijs dat je met slimme marketing en een uitstekend product goed kan meedoen met ‘de grote jongens.’ In 2021 zijn de mannen namelijk begonnen met slechts één product: het Cloudpillo-hoofdkussen. Dit is volgens het tweetal niet zomaar een kussen, maar het onderscheidt zich van andere kussens doordat het volledig naar wens is af te stellen en de grote mate van comfort dat het biedt.
Voor de Cloudpillo wordt gebruik gemaakt van hoogwaardig memory foam, dat zich vormt naar de lichaamshouding van de persoon die erop ligt, en door de veelzijdigheid van het kussen. ,,Toen we in 2021 begonnen met Cloudpillo, vonden we het eigenlijk wel gek dat de meeste kussens een standaardhoogte en hardheid hebben, terwijl ieder lichaam verschillend is”, zegt Lars. ,,Dat de consument hier hetzelfde over denkt, blijkt uit de cijfers.''
''Dit jaar zijn we druk bezig met de uitbreiding naar Duitsland en Oostenrijk. Als dat eenmaal goed loopt, willen we verder uitbreiden naar het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk''
,,Het is allemaal heel snel gegaan. We zijn begonnen met één hoofdkussen, maar we hebben het assortiment inmiddels flink uitgebreid. Eigenlijk verkopen we nu alles wat je nodig hebt voor een goede nachtrust. Nu we ons assortiment hebben uitgebreid en meerdere mooie producten verkopen, is het daarmee tijd voor de volgende stap: de Europese slaapmarkt veroveren,” aldus Lars. Een snelle blik op de website verraadt inderdaad dat het assortiment een stuk uitgebreider is dan in 2021. Je kan er tegenwoordig ook terecht voor een dekbed, boxspring of matras.
Lees ook: Beter Bed gaat beurs verlaten na overname door investeerder Torqx
Het grote geheim is volgens Lars en Jens luisteren naar de klanten
Lars vertelt dat er mede door een grote vraag vanuit klanten veel meer producten zijn ontwikkeld. ,,Het hoofdkussen blijft een bestseller. Onze klanten waren zo enthousiast over de Cloudpillo dat we regelmatig de vraag kregen of we ook niet andere producten konden ontwikkelen zoals dekbedden of matrassen.”
,,Dit geldt eigenlijk voor al onze producten. Zowel ons nieuwe afstelbare dubbelzijdige dekbed als de Cloudpillo 2.0 zijn ontstaan omdat we zien dat veel dingen in de slaapmarkt een stuk beter kunnen. Hierin is de feedback van onze klanten cruciaal”, volgens de ondernemer. ,,Elke dag zijn we bezig met het luisteren naar onze klanten. Hierdoor kunnen we nieuwe producten toevoegen aan ons assortiment, maar ook onze bestaande producten kunnen we hierdoor blijven verbeteren.”
Een frisse blik gericht op de toekomst
Hoewel de jonge ondernemers genieten van hun succes, kijken ze vooral naar de toekomst. ,,We zijn bezig met onwijs veel gave en leuke nieuwe projecten. In Nederland zijn we vooral bezig met het uitbreiden en ontwikkelen van onze brand story en identiteit. Met deze nieuwe identiteit kan ons merk nóg sterker op de markt gezet worden”, aldus Lars.
,,Dit jaar zijn we druk bezig met de uitbreiding naar Duitsland en Oostenrijk. Als dat eenmaal goed loopt, willen we verder uitbreiden naar het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Daarna hebben we ook nog wel plannen, maar hier hebben we het voorlopig eerst druk genoeg mee!”
Lees ook: Lars (20) en Jens (21) zijn nu al eigenaren van goed lopend bedrijf: Cloudpillo